• Anonym (osäker)

Svampinfektion=gravid???????

Måste höra om det är nån som vet vad jag yrar om!

När jag väntade mitt andra barn hade jag svampinfektion i underlivet hela tiden, så fort jag fick bort det kom det igen. Annars har jag aldrig haft bara när jag har varit gravid.

Nu till frågan, jag har nu fått tillbaka svampinfektion och är lite sen med mensen.

Är det nån som har varit med om samma sak????

Jag har inte gjort nån grav.test för det är så tidigt och jag tror ju inte jag är gravid men tänk om svampinfektionen har att göra med det??????????

• Svar på tråden Svampinfektion=gravid???????
  • Anonym (svamp)

jag kan säga att det första tecknet jag får när jag är gravid är en svampinf ca 7 dagar efter ägglossning dyker den upp. Sista graviditeten resulterade tyvärr i missfall v6. Men visst kan det vara ett symtom....

• Anonym (osäker)

Ånej så då är jag inte ut och yrar då, tack!

Nån annan?

• Anonym (osäker)

Tråkigt med ditt missfall, själv har jag haft 3 missfall så man börjar ju bli van

• Anonym (svamp)

Tråkigt med dina missfall med. Hoppas att du är gravid nu då, själv är jag det......

• Anonym (svamp)

Glömde säga att min syster också får svamp när hon är gravid och vad jag har förstått är det ganska vanligt då ph värdet ändras i underlivet.

• Anonym (osäker)

Usch vad nervös jag blir nu, lycka till med din bebis

• Anonym (hej)

hur vet man om man har svamp??
    är gravid...kliar inget me e smuligt i slidan å smuliga flytningar..är det svamp??är det farligt?

• Anonym (osäker)

När jag har svamp kliar det och är rött svullet och gryniga flytningar. Svamp är inte farligt, de finns vagiatorer på apoteket som tar bort de.

Fast de blir ganska dyrt när man får de gång på gång.

• naggie

Förr fick jag ofta svamp innan mens. Det behöver inte vara pga graviditet. Precis som (svamp) sa så beror det på pH-förändring i vaginan. Det kan orsakas av diverse saker; rubbad hormonbalans, för mycket sötsaker eller att man äter antibiotika osv. Hoppas att det slutar klia snart!

• Anonym (gravid)

Jag har haft svamp infektion till och från.
    och då var jag inte gravid.

Höll på med salvor med det hjälpte inte kändes det som.
    Var och kollade upp och visade sig att jag hade blivit
    "allegisk" mot vatten.
    I med att jag hade svampinfektion tvättade jag mig i underlivet
    väldigt mycket och ofta.
    SÅ jag blev råddad till att bara tvätta mig med barnolja.
    och det har hjälpt. och har sluppit klådan.

Men nu känns det dock som annat. För har börjat få klåda
    i mellan åt igen. O mycket flytningar. får alltid ha trosskydd.
    Kan skämmas för det. Är gravid nu.
    Känns som jag drabbas och har besvär av allt och är bara 19.

• Anonym (osäker)

Tänk att man t.o.m kan vara allergisk för vatten, helt sjukt.
    Anonym (gravid) Kanske dina flytningar och klåda nu beror på att du är gravid, får ju hoppas de försvinner när du fött din bebis

Svar på tråden Svampinfektion=gravid???????