• Oa82

Bäst BVC i Göteborg? Erfarenhet av Kvarterskliniken Lorensberg?

Första barnet kommer i januari och det är dags att välja BVC. Vilket inte är det lättaste! Vi bor ganska nära Kvarterskliniken BVC i Lorensberg är det någon som har erfarenhet av dem? 

• Svar på tråden Bäst BVC i Göteborg? Erfarenhet av Kvarterskliniken Lorensberg?
  • Göteborgspappan

Hej!
    Här finns stans bästa BVC, www.lillugglan.se ; Barnsjuksköterskor och Barnläkare. Man kan t.o.m. komma dit när barnen är sjuka. Barn med ont i örat. Fick komma dit direkt för en snabbkoll av barnläkaren. Super!

• Oa82
    Göteborgspappan skrev 2011-09-14 11:43:31 följande:
      Hej!
    Här finns stans bästa BVC, www.lillugglan.se ; Barnsjuksköterskor och Barnläkare. Man kan t.o.m. komma dit när barnen är sjuka. Barn med ont i örat. Fick komma dit direkt för en snabbkoll av barnläkaren. Super!

Låter intressant men det verkar vara lång kölista dit. Ingen som kan risa eller rosa Kvartersklinikens BVC i Lorensberg?

• Göteborgspappan

Hej Josefin!

Ringde till Lillugglan 031-380 30 03 och fick svar direkt, inga problem med köer eller väntetid. De fixade detta på ett jättetrevligt sättGlad! Man kunde visst anmäla sig via hemsidan också www.lillugglan.se

Jättefina, trevliga lokaler och superpersonal.

• nannamupp

ska också ha barn i januari och har blivit uppmanad av min barnmorska att fundera på var vi vill gå på bvc.

idag går vi hos barnmorskegruppen, där jag varit väldigt nöjd och tyckt vi blivit bra bemötta. funderar på om även bvc ska bli inom den privata vården, men har dålig koll på vilka ställen som finns att välja mellan.

var det någon som visste något om kvarterskliniken? såg att även capio har bvc samt diverse ställen i frölunda och backa (som dock är en bit att ta sig till...)

hittade även familjehälsan i gamlestan... någon som känner till dem? 

• Mammalisa01

Har några kompisar som inte var nöjda med Kvarterskliniken, lite trista lokaler och som de flesta andra, distriktsläkare, vilket ju kan vara ok, men när det gäller egna barn vill man ju det bästa.

Har också börjat med våra barn på Lillugglan, vilket är suveränt! Barnläkare, barnsjuksköterskor och man kan komma dit när barnen är sjuka. Har inte varit på barnakuten någon gång sedan dess. Själva har jag och maken också listat oss då Läkarhuset +7 där detta ligger har allt möjligt i vårdväg.

Lycka till med bebisen

• nannamupp

Kikade på lillugglans hemsida och verkar mest vara för barn som föds för tidigt? När man googlar är det bara sådan info man hittar.

Någon som vet något om capio eller familjehälsan?

• Mammalisa01

Jag undrade också lite om det på Lillugglan, men de tar hand om ALLA barn och de har mest "normalfödda".  De har bara den extra möjligheten att ta hand om de för tidigt födda också, vilket många inte har.

Jag är supernöjd och mer erfaren personal får man inte under samma tak. Var på en utbildning där om infektioner, vilket lärde mig jättemycket. Jag skulle verkligen rekommendera dig Lillugglan, framför allt med det att man kan komma till barnläkare varje gång

• Oa82

Det låter ju som lillugglan är ett väldigt bra alternativ. Synd bara att det ligger en bit ifrån mig. Men det kanske det är värt.

Distriktläkare och tråkiga lokaler är jag gärna utan!

• Göteborgspappan

Angående avstånd gör det oss ingenting. Det är värt varenda extra km. Vet folk från Lerum och Mölnlycke som åker dit. Att kunna komma fram på telefon varje dag 8-17 löser mkt. Behöver vi åka in då lillen är sjuk får vi tid samma dag, ingen väntan på Östra. Såg också, att man här på Familjeliv fått Lillugglans BVC som experter i fråga BVC-sköterskanGlad  !

Lycka till!

• nannamupp

puffar lite för att se om det kommer fler kommentarer om de olika barnavårdscentralerna... Flört

• cotton

Vi går på BVC Capio i Axcesshuset i centrala Göteborg och vi är jättenöjda. Trevliga lokaler, otroligt bra och närvarande BVC sköterskor och barnläkare som finns tillgänglig varje dag. Jag har varit lite orolig av mig från och till för min guldklimp men har fått så fin service. Ingen fråga har varit för dum och flera gånger har jag fått komma in samma dag för koll/råd mm. Så om du fortfarande funderar, kan jag rekommendera Capio Axess varmt!

• nannamupp

Vi valde Capio Gårda och har gått där sedan januari. Är fräscht, trevligt och känns bra! :)

Svar på tråden Bäst BVC i Göteborg? Erfarenhet av Kvarterskliniken Lorensberg?