• Alvi

Skulle du kunna döpa ditt barn till Joel?

Jag förstår inte folk som döper sitt barn till Joel - för mig är det namnet enbart förknippat med den läskiga unge som slickade i sig filmjölk direkt ur en tallrik och blev helt kladdig i hela ansiktet och i allmänhet skrämde mig som liten. Barnprogrammet Joelbitar alltså.

Uppenbarligen finns det folk som INTE förknippar namnet Joel med läskiga barn, det trodde jag inte. Men är det fler som jag?

(Och detta är INTE en DS-fråga, det har INTE med saken att göra att Joel i programmet hade DS - bara så vi får det ur världen. Han skrämde mig och jag tyckte inte om programmet. På samma sätt skulle jag inte döpa ett barn till Nisse, för jag hatade Skrot-Nisse som barn.)

Once you try menskopp you´ll never go back!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna döpa ditt barn till Joel?
  • Dixie

jag har aldrig sett det programmet ............ Joel är ett helt ok namn!

• IsDimma

Älskade joelbitar som liten. Och Joel är ett toppenfint namn också

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Kotthare

Gillade joelbitar och gillar namnet.

• IsDimma

Jag är född 85 och var nog i rätt bra ålder då det sändes. Min två år yngre bror var inte alls lika förtjust i joelbitar.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Shirin85

Jag kommer ihåg Joelbitar från när jag var liten, tyckte det var väldigt tråkigt.
    Men jag förknippar inte namnet Joel med det programmet idag, fast jag skulle inte döpa mitt barn till Joel heller men det är av andra andledningar.

• Momalicious

Om jag bott i ett engelsktalande land så hade Joel varit okej. Gillar det inte på svenska och har sett programmet (som vuxen) och hatar det.

Svar på tråden Skulle du kunna döpa ditt barn till Joel?