GrabbarnaOchJag skrev 2011-09-11 20:42:20 följande:
Har det ungefär likadant.. fast det har blivit MYCKET bättre!
En gång stod jag och lagade iordning tacos och gjorde det mysigt och när bordet var dukat satt han och pratade i mobilen under HELA middagen, och en annan gång när vi nyligen hade träffats och han hade dåligt med pengar bjöd jag honom på pizza.. samma sak då.. han pratade i mobilen under hela middagen. Så jävla oförskämt!
Men efter att jag sagt åt på skarpen så har han bättrat sig. han pratar aldrig mer vid matbordet och mycket mer sällan annars.
Ibland har han även ringt upp någon när vi åker bil, utan att säga något till mig!! Helt plötsligt börjar han prata med någon och jag tror han pratar med mig typ... Karlar!
Nu irriterar jag mig på att han håller på med mobilen,
sms.ar och sitter på FB när han är med barnen... suck... Men vi tar små steg... :P En del får man bara acceptera...
Just detta med barnet var nådastöten för mig. Pallade inte att se vår 2 åring förgäves stå och rycka pappa i byxbenet för att försöka få hans uppmärksamhet. Desstuom var det en säkerhetsrisk, för när telefonen ringde så försvann allt omkring honom. Han kunde vara ute å gå med barnet, men om telefonen ringde så såg han inte att lillen sprang ut i gatan. Eller som när jag kikade in hemma en gång under min arbetstid och ungen sitter med hela munnen full av säkerhetsnålar, och pappa satt en meter ifrån utan att se vad som pågick för att han var upptagen i telefonen. Än idag vägrar han erkänna att detta hänt för han missade hela grejjen med att jag kom inrusande plockade bort nålar från ungens mun, skällde på honom och sedan gick tillbaks till jobbet, för han la aldrig på luren....