• Anonym

Sambo som hela tiden pratar i mobil

JAg orkar inte. Så fort man vaknar, och ofta innan man vaknar börjar telefonen ringa. Sen fortsätter det hela dan med en halvtimmes mellnarum. Så fort jag börjar prata med honom om ngt så ringer det! Löjligt problem? Jag känner mig bortvald hela tiden pga av den där jävla mobilen!

• Svar på tråden Sambo som hela tiden pratar i mobil
  • Anonym (hmm)

Har ni pratat om det?

Ett förslag är att telefonen är avslagen eller att han ej svarar 2 timmar om dagen när det är eran tid till att börja med och sedan kanske en dag i veckan då han inte svarar i telefonen.

• Queenie70

Förstår dig till hundra procent. Exakt detta var en STOR anledning till att mitt senaste förhållande gick åt skogen. Folk kunde ringa mitt i natten, och jag var så OERHÖRT less på att höra hans jävla röst mala på timme ut och timme in. *urk*

• GrabbarnaOchJag

Har det ungefär likadant.. fast det har blivit MYCKET bättre!

En gång stod jag och lagade iordning tacos och gjorde det mysigt och när bordet var dukat satt han och pratade i mobilen under HELA middagen, och en annan gång när vi nyligen hade träffats och han hade dåligt med pengar bjöd jag honom på pizza.. samma sak då.. han pratade i mobilen under hela middagen. Så jävla oförskämt! 

Men efter att jag sagt åt på skarpen så har han bättrat sig. han pratar aldrig mer vid matbordet och mycket mer sällan annars.

Ibland har han även ringt upp någon när vi åker bil, utan att säga något till mig!! Helt plötsligt börjar han prata med någon och jag tror han pratar med mig typ... Karlar!

Nu irriterar jag mig på att han håller på med mobilen, sms.ar och sitter på FB när han är med barnen... suck... Men vi tar små steg... :P En del får man bara acceptera...            

• Fenneka

Det låter onekligen mycket jobbigt.  Jag hoppas du kan lyfta problemet med honom och få honom att inse hur det påverkar dig och er relation.  Förklara hur du vill ha det istället.  Kan ni kanske komma överens om hus-regler för telefonsnacket?  Det är ju bådas hemma miljö som han påverkar med sina samtal, och därför har ni båda rätt att sätta ramarna.  Tar ni båda ansvar för miljön, kompromissar och kommer överens så kan ni lyckas och till och med komma stärkta ur det.   Du behöver ha den här dialogen med honom utan telefonens ringande.  Så planera för det genom att boka en tid med honom då ni båda stänger av telefonerna.  Då blir samtalet både tydligare (inled med att förklara varför du bokade en dialog med avstängda mobiler) och möjligt att genomföras utan störning.  Lycka till.

• Anonym (gladare sambo)

oj o j känner igen problemet. min kille är arbetsnarkoman, tom på semestern kunde han inte INTE svara då han var ansvarig på jobbet för en avdelning. Sååååå j-a tråkigt o frustrerande...vägrade till slut semestra tillsammans då jag kände mig jagad o stressad över hans jobb. Jag grät o förbannade honom mkt men hoppades i i det sista att det en dag skull bli bättre...och det har det blivit. vi har tydligare regler inom förhållandet för att få det att fungera. Vi har varit ihop i 10 år!!!:)

• Queenie70
    GrabbarnaOchJag skrev 2011-09-11 20:42:20 följande:
    Har det ungefär likadant.. fast det har blivit MYCKET bättre!

En gång stod jag och lagade iordning tacos och gjorde det mysigt och när bordet var dukat satt han och pratade i mobilen under HELA middagen, och en annan gång när vi nyligen hade träffats och han hade dåligt med pengar bjöd jag honom på pizza.. samma sak då.. han pratade i mobilen under hela middagen. Så jävla oförskämt! 

Men efter att jag sagt åt på skarpen så har han bättrat sig. han pratar aldrig mer vid matbordet och mycket mer sällan annars.

Ibland har han även ringt upp någon när vi åker bil, utan att säga något till mig!! Helt plötsligt börjar han prata med någon och jag tror han pratar med mig typ... Karlar!

Nu irriterar jag mig på att han håller på med mobilen, sms.ar och sitter på FB när han är med barnen... suck... Men vi tar små steg... :P En del får man bara acceptera...            
    Just detta med barnet var nådastöten för mig. Pallade inte att se vår 2 åring förgäves stå och rycka pappa i byxbenet för att försöka få hans uppmärksamhet. Desstuom var det en säkerhetsrisk, för när telefonen ringde så försvann allt omkring honom. Han kunde vara ute å gå med barnet, men om telefonen ringde så såg han inte att lillen sprang ut i gatan. Eller som när jag kikade in hemma en gång under min arbetstid och ungen sitter med hela munnen full av säkerhetsnålar, och pappa satt en meter ifrån utan att se vad som pågick för att han var upptagen i telefonen. Än idag vägrar han erkänna att detta hänt för han missade hela grejjen med att jag kom inrusande plockade bort nålar från ungens mun, skällde på honom och sedan gick tillbaks till jobbet, för han la aldrig på luren....
  • Gissa
    Anonym skrev 2011-09-11 20:36:54 följande:
    JAg orkar inte. Så fort man vaknar, och ofta innan man vaknar börjar telefonen ringa. Sen fortsätter det hela dan med en halvtimmes mellnarum. Så fort jag börjar prata med honom om ngt så ringer det! Löjligt problem? Jag känner mig bortvald hela tiden pga av den där jävla mobilen!

Var det du som blev ihop med mitt ex?
  • äralltupptaget

ja denna jävla telefon och förbannade facebook!!! Det har och kommer nog ta död på flera relationer!

Min man har eget företag " vid sidan om " och det ringer HELA jävla tiden..
    Jag fick säga till på skarpen att nu jävlar är det färdigpratat!!
    Kunder ringde och frågade om råd och tips mitt i natten !

Klockan 21,30 slår han numera telefonen på ljudlös och ingen telefon vid matbordet är tillåtet!

Men nog är det störande när man tex. åker flera mil i bilen och det enda han gör är prata i telefonen ....
    Eller när man väcker han på morgonen och går och fixar frukost och så undrar man varför det tar sån jävla tid för han att massa sig upp ur sängen - ja då ligger han och kollar mailen/facebook via telefon.. *FET SUCK*

• Anonym

Tack för era svar. Jag kan säga att droppen rann över här samma dag jag skrev. Sambon såg ut som ett frågetecken " Men jag MÅSTE ju svara" sa han. Sen följde ngr svordomar från mig samt att jag kommer kasta mobilen i väggen snart om det inte ger sig. I början av vår relation (de första 6 mån) satt han ofta igenom våra "romantiska" middagar med telefonen tryckt mot örat. Detta har han slutat med.

Han har ett företag och det kräver ju såklart sin tid.. men han e bara hemma tre dagar i veckan. Han är här fast ändå inte här. Tilläggas ska att han har samma mobil för privatsamtal och självklart ska han få prata med sina vänner å så... Han föraktar folk som har två skilda mobiler för fritid och jobb för "de e ju så svåra att får tag på"... jo tjena, kanske ett syfte med de  

Svar på tråden Sambo som hela tiden pratar i mobil