• Anonym

Min sambo fotar nakna tjejer

Hej!
    Är en tjej på 26 som bor ihop med en underbar kille som är ett år äldre än jag. Vi har det egentligen bra på alla sätt, lever jämställt och båda har sin frihet att pyssla med sina intressen på egen hand. Sedan har vi naturligtvis gemensamma intressen också.

Nu till problemet, eller vet egentligen inte om det är ett problem  eller om det bara är jag som är lite överkänslig. Grejen är den att min sambo är väldigt intresserad av foto, det har han vad jag vet alltid varit, och fotar ganska flitigt. Men det är bara som hobby, han är inte yrkesfotograf.

I alla fall så fotograferar han bl.a. modeller ibland, och då menar jag naturligtvis tjejer. Unga tjejer. Alltså inte underåriga, men i 18-20 årsåldern. Han är med på någon sådan där modellsajt där fotografer och modeller kan ta kontakt med varandra för att genomföra det som de kallar sessioner. Det är blandade bilder, inte bara lättklädda bilder, men ofta lite glamourstuk på dem i alla fall. Nu har jag förstått att han också börjat ta nakenbilder, men dem har jag inte sett, så jag vet ju inte om det är pang på eller lite mer konstnärligt.

Nu kommer min fundering: Varför skall han fota modeller, han är ju inte yrkesfotograf som fotar för annonser och så. Undran uppstår naturligtvis om det är för att jag inte räcker till, för att han inte får tillräckligt av mig. O så när han börjar fota naket – duger jag inte längre?

Skulle ni tjejer här på FL tycka att det var ok att er sambo fotograferade nakna tjejer? Ska jag bara låta honom fortsätta eller vad tycker ni?
  • Svar på tråden Min sambo fotar nakna tjejer
  • Shorona

Som hobbyfotograf kan jag säga att de bilder jag tar är enbart för det konstnärliga. Naket eller inte, det är inget sexuellt för mig.
    Så är det nog för många seriösa fotografer, oavsett om det bara är hobby eller jobb. Men alla är vi olika.
    Fråga honom.

• FlamingRed
    Anonym skrev 2011-09-11 20:45:29 följande:

Ska jag bara låta honom fortsätta eller vad tycker ni?

Ja, ska du "låta" honom ha kvar sin hobby...?
  • Lollo36

Du kan väl be honom att fota dig med?

Skämt åsido, är man intresserad av konst eller foto är människokroppen något av det vackraste man kan avbilda. Jag tycker inte alls att det är konstigt. Jag har mängder av foton på nakna (främst) tjejer i min dator men inte för att det är något sexuellt utan för att jag vill teckna eller måla av dem någon gång när jag får tid och lust.

The hardest arithmetic to master is that which enables us to count our blessings. (Eric Hoffer)
  • Anonym

han tänder på det såklart. Säg att det sårar dig så borde han sluta.

• rlevitte
    Lollo36 skrev 2011-09-11 22:12:17 följande:
    Du kan väl be honom att fota dig med?
    Ja, det var ungefär min tanke också.  Men TS, då är frågan om du faktiskt vill modella?  Och om det är som ludicrous säger...
    ludicrous skrev 2011-09-11 21:29:49 följande:
    Är det inte så att han kan använda bilderna i sin portfolio sen?
    Ju bredare portfolio ju lättare att faktiskt få fotografjobb.. eller?
    ... då bör du även ställa dig frågan om du vill komma med i portfolion och eventuellt bli uppvisad för andra, hur det skulle kännas.

Mvh,
    Richard 
  • Anonym

Jodå, visst har han fotat mig med. Nu är jag inte den som tycker det är jättekul att bli fotad över huvud taget men några gånger har det blivit. Men egentligen har det ju inte lugnat mig, för faktum är att när han fotat mig naken så har det efter en stund gärna blivit lite mer sexiga bilder o så har det slutat med att vi knullat. 

Nu säger han att det inte alls är så att fota andra tjejer, då är det ett fotojobb. Inga känslor. Han jobbar med vinklar o ljus o så.

Jag vill ju inte hindra honom att utöva sitt intresse, men kan samtidigt känna att måste tjejerna vara nakna? 

• rlevitte
    Anonym skrev 2011-09-12 06:46:09 följande:
    Jodå, visst har han fotat mig med. Nu är jag inte den som tycker det är jättekul att bli fotad över huvud taget men några gånger har det blivit.
    Om du inte tycker att det är så kul att bli fotad så har du ju ett svar på den här frågan:
    Anonym skrev 2011-09-11 20:45:29 följande:

Undran uppstår naturligtvis om det är för att jag inte räcker till, för att han inte får tillräckligt av mig.

Rent krasst talat, han vill nog gärna ha modeller som faktiskt vill bli fotade.  Som fotointresserad kan jag mycket väl begripa det, jag tycker själv att det inte alls är speciellt roligt att fotografera nån som mest är ovillig, det känns som att tvinga någon till något den inte vill.

Jag försöker då inte säga att du måste ställa upp, inte alls.  Däremot kanske du ska inse att du inte är din sambos allt i alla ämnen (och ärligt talat, vill man vara det?).
    Men egentligen har det ju inte lugnat mig, för faktum är att när han fotat mig naken så har det efter en stund gärna blivit lite mer sexiga bilder o så har det slutat med att vi knullat. 
    Det är väl mest för att det är du, och han har lust till dig.  Det betyder inte att naket med vem som helst måste bli något sexuellt.
    Nu säger han att det inte alls är så att fota andra tjejer, då är det ett fotojobb. Inga känslor. Han jobbar med vinklar o ljus o så. 
    Jadu, om du litar på honom så litar du på hans ord.
    Jag vill ju inte hindra honom att utöva sitt intresse, men kan samtidigt känna att måste tjejerna vara nakna? 
    Den mänskliga kroppen är väldigt vacker, den brukar vara objekt för avbildning.  Har du tittat på konstverk, på museum och så?  Det har väl knappast undgått dig att det finns en hel del som avbildar den nakna kroppen, och som brukar vara väldigt vackra?  Vad tror du drev de som gjorde konstverken?

Mvh,
    Richard 
  • Anonym
    rlevitte skrev 2011-09-12 09:35:16 följande:
    Men egentligen har det ju inte lugnat mig, för faktum är att när han fotat mig naken så har det efter en stund gärna blivit lite mer sexiga bilder o så har det slutat med att vi knullat. 
    Det är väl mest för att det är du, och han har lust till dig.  Det betyder inte att naket med vem som helst måste bli något sexuellt.Mvh,
    Richard 
    Jo så säger han också, och precis som du skriver så säger han bestämt att det inte är sex det handlar om utan om att skapa vackra bilder. Så det är väl så det är ändå, men du kan säkert förstå att tankarna kan komma när han drar iväg o skall fota. Inte så jag känner mig åsidosatt eller bortglömd, han kollar alltid med mig att det passar med tid o sådär, Men ändå, man vet att nu håller han på att plåta en annan tjej och så vet jag att hon dessutom kommer att vara naken.
    Samtidigt när jag läser era synpunkter så håller jag ju med er att man måste lita på sin kille, och jag har heller aldrig funnit något som tyder på att jag inte skulle kunna göra det, och håller i grunden med er att jag inte kan vara med i allt i hans liv och inte heller kan styra hans liv. Så länge han inte gör det i smyg, och det har han ju faktikst inte gjort.
Svar på tråden Min sambo fotar nakna tjejer