• MimmiLina

Vad har ni för deodorant?

Alltså, jag hittar ingen som är särskilt bra. Har provat Nivea och Rexona nu senast, men de var inte superbra direkt.

Det verkar som att deodoranter för män är mycket effektivare. Min sambo har ett sånt där stick, och han går runt och luktar god parfym alltid av enbart detta stick! Om han börjar svettas så luktar han liksom gott, en sån deo vill jag oxå ha. Men man kan ju inte börja använda herrdeodoranter...

Är stick bättre än roll on deodoranter? Vad föredrar ni? Bra tips på märken?

Vilken är bäst?

• Svar på tråden Vad har ni för deodorant?
  • Dino78

Jag har Rexona 24 h intensive Aloe Vera. Tycker den fungerar utmärkt, liksom alla andra Rexona jag testat. Men den här jag har nu luktar lite längre tycker jag. Använder roll-on.

• Camsan

Vill tipsa om en MYCKET bra deo...men den är inte billig.

BIOTHERM - tror den kostar runt 200kr, men det är den värd. Den funkar. Det är en roll-on. Har man en gång börjat använda den vill man inte ha något annat. Den luktar inte så mycket, (vilket är bra om man har en god parfym på sig)MEN DEN ÄR EFFEKTIV..

• Linda xxx

Jag tycker rexona aloe vera är superbra...
    Sedan luktar den inte mkt men är effektiv och det är bats creme, finns på apoteket! Suverän!

Men just rexona aloe vera är riktigt bra, den använder jag alltid, köper inga andra längre..

• Korallen

Håller med, Biotherm är skitbra!

• MimmiLina

Tack för tipsen! Har den vanliga Rexona 24 h Intensiv just nu, men jag är inte helt nöjd.
    Kanske man ska testa aloevarianten då?

• Slumraren

Jag har Epoch från NuSkin, den innehåller ingen alumminium och är ett stick som luktar lite som en herrdeo, men doften är mycket diskret. När jag började använda Epoch tyckte jag att den var lite konstig i ca en vecka, men nu har den funkat bra i flera månader. Det känns bra att veta att man inte använder alumminium så nära lymfkörtlarna också...

• ikeafreak

Det ska finnas en deodorant som inte ger fläckar på kläderna? Vet nån vilken det är? jag hatar när man tex har ett svart linne och rollar på deon åsså blir det vitt på linnet, inte särskilt nice!

• MimmiLina

Jag tror det är nån Rexona, den där som inte ska fläcka kläderna.

• eyry

Jag har en från rosenserien, ingen aluminium eller liknande, HELT biologisk!

• väntar o längtar

Biotherm är helt oslagbar - rollen är nog effektivast men sprayen är bra om man har bråttom att ta på kläder efteråt.
    Den kostar runt 179 kr på de flesta ställen hemma men ska man ut och flyga så kostar den 129 på Arlanda.

Den ger inte några vita märken heller.

Svar på tråden Vad har ni för deodorant?