Elliot, tjej eller kille?
Vi har gett vår dotter namnet Elliot, och får hela tiden höra att det är ett killnamn! Det är det inte!! Man kan heta det som tjej också! ELLER HUR? Vi tycker att vi kommit på det bästa namnet iallafall... vad tycker ni?
Vi har gett vår dotter namnet Elliot, och får hela tiden höra att det är ett killnamn! Det är det inte!! Man kan heta det som tjej också! ELLER HUR? Vi tycker att vi kommit på det bästa namnet iallafall... vad tycker ni?
öhhh.. har inte hört det som tjejnamn.. dock som efternamn...
Vår son heter Elliot
Min kusins son som är född i oktober heter Elliot
Åh ingen aning...i Sverige finns det bara 1 tjej som heter Elliot men inte som tilltalsnamn...så det är inte jättekonstigt att folk reagerar...
Jag hade deffinitivt trott att det var en kille..
Heter inte tjejen i scrubs Elliot? Elliot Reed eller så Så visst det är nog ett tjej och kill namn...
Har aldrig hör att det skulle vara ett "unisexnamn". Tror nog att det är ett killnamn.
jag trodde det var ett killnamn bara tills jag läste ditt inlägg
Jag sökte på scb's hemsida och såg att 1 kvinna bär det namnet som tilltalsnamn, och den informationen är hämtad från 31 december 2004.
Jag tycker ni valt ett bra namn, men det valet innebär helt enkelt att ni får förklara för folk att det faktiskt är ett tjejnamn också, eftersom allt för många inte vet om det.
ja, som andranamn, inte som tilltalsnamn menar jag så klart :-O
Tyckerd et är jättefint åp en flicka. Hade helt klart kunna tänka mig det.
Johodå, det är för både tjejer och killar ! Men tror det är vanligare i engelsktalande länder. T.ex. i tv-serien 'Scrubs' är det en tjej som heter Elliot. jättefint tycker jag.
Missy Eliott är den enda tjejen jag vet som heter så
Oj Elliot