• Anonym

Fiser i sömnen, så pinsamt!

Har nu kommit på mig själv flera gånger att jag fiser i sömnen när jag inte sover hårt utan bara lätt. (typ somnar i soffan eller sover oroligt) När jag sover hårt kanske det oxå intreäffar iofs men då vet jag inte om det.
    Jag sover enbart på detta sätt när pv sover över här eller jag hos honom och nu har det gått så långt så jag vågar inte sova alls för då blir det så direkt.

Jag har problem med min mage och är gasig typ jämt men på dagarna så går det ju att behärska det men på natten är det ofrivilligt.

Det är det värsta jag vet att vakna till av att jag släpper mig och jag tycker att det är så pinsamt så jag vet inte längre vad jag ska ta mig till.
    Måste ju finnas nått sett att slippa det väl????

• Svar på tråden Fiser i sömnen, så pinsamt!
  • Anonym

Finns ju hjälp att få om man har gasig mage? Fråga på apoteket eller snacka med en läkare. Jag fiser i sömnen typ hela tiden. Inte så kul men vadfan... alla fiser.

• Anonym

Hahaha, jag har sån kiss- och bajshumor så jag tyckte detta var fruktansvärt roligt!

Men hur som helst, jag fiser också i sömnen. En gång vaknade jag av min egen fis trots att jag sov djupt. Då var det riktigt illa! Annars är det som för dig, jag halvslumrar lite och plötsligt upptäcker jag att jag fiser!

Jag tror att vi går och håller inne fisarna hela dagen och då kommer de ut när vi slappnat av (sover) istället. Vet inte vilket som är värst egentligen...

• Anonym
    Anonym skrev 2011-09-11 22:08:51 följande:
    Men det gör ju alla?
    Jo jag vet att många gör det men jag har aldrig innan gjort det (vad jag vet) och jag har tom problem med att gå på toa dagtid när han är i närheten så detta är min mardröm!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-11 22:11:30 följande:
    Finns ju hjälp att få om man har gasig mage? Fråga på apoteket eller snacka med en läkare. Jag fiser i sömnen typ hela tiden. Inte så kul men vadfan... alla fiser.
    Det värsta är ju att jag aldrig har vaknat av det när jag sovit själv utan bara när han är med.....
    Hatar det och vet inte vad jag ska ta mig till längre.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-11 22:11:52 följande:
    Hahaha, jag har sån kiss- och bajshumor så jag tyckte detta var fruktansvärt roligt!

Men hur som helst, jag fiser också i sömnen. En gång vaknade jag av min egen fis trots att jag sov djupt. Då var det riktigt illa! Annars är det som för dig, jag halvslumrar lite och plötsligt upptäcker jag att jag fiser!

Jag tror att vi går och håller inne fisarna hela dagen och då kommer de ut när vi slappnat av (sover) istället. Vet inte vilket som är värst egentligen...
    Hade det gällt ngnannan så hade jag oxå skrattat och hade jag vaknat av att han gjort det så hade jag absolut inte bryt mig då jag vet att det är naturligt och sånt som händer men nej usch jag gör inte sånt framför honom. Funderar starkt på att bryta för om man inte kan sova ihop så är det ju ganska meningslöst!

Vad jag vet så har han inte vaknat av dom ännu för det låter som han sover men jag kan ju inte sova alls när han är här/jag där för jag oroar mig konstant för att det ska komma en till.
  • Anonym (test?)

I början när jag och sambon blev ihop så sov man ju sked, tätt tillsammans, gosit och mysigt, och så länge jag var vaken kunde jag ju kontrollera det hela, men usch när jag somnade/halvsov och helt plötsligt la av en rökare mot hans lår...

Jag fiser itne i andras närhet, tyckte det var superpinsamt...

Och det var ju itne bara en gång, det var MASSOR av gånger...

Men jag kom på var det var till slut, jag hade blivit latosintolerant, och det var mjölkfisar som ville ut hela tiden.
    Så idag dricker jag inte mjölk, och fiser inte...

Kanske värt att testa att utesluta mjölken med tanke på att du också har orolig mage?

• Anonym

Att fisa är viktigt, annars kommer gaserna ut via huden och det stinker ännu mer än en fis som kan stinka. Kroppen, huden får en konstig lukt.
    Alla fiser, ibland vaknar jag av att jag fiser så högt att det väcker mig Skrattande Du ska inte skämmas, tycker din pojkvän om dig, tycker han även om dina fisar. Fisa på och må braSkrattande

• Anonym

det är på natten alla fiser som mest, kroppens naturliga sätt och göra sig av med gaser när man är avslappnad.

• Anonym

jag fiser också i sömnen! det var skitpinsamt i början när jag sov över hos min kille och vaknade av att jag la av en riktig brakskit så att till och med HAN vaknade! ^^ sen var han ju såklart tvungen att reta mig för det också... haha... men alla fiser i sömnen :)

• Anonym
    Anonym skrev 2011-09-11 22:21:04 följande:
    Jo jag vet att många gör det men jag har aldrig innan gjort det (vad jag vet) och jag har tom problem med att gå på toa dagtid när han är i närheten så detta är min mardröm!
    Eftersom du håller dig mer när du är med honom ökar sannolikheten att du ska fisa i sömnen, så fort du slappnar av.
    Det finns t.o.m. forskning som visar att tjejer fiser mer i sömnen än killar eftersom tjejer håller sig mer under dagarna än vad killar gör.
  • Anonym

Har läst att alla fiser i genomsnitt 8 gånger per natt..

• Anonym

Skärp dig, du är väl bara männsklig

• Anonym
    Anonym skrev 2011-09-12 06:33:56 följande:
    Eftersom du håller dig mer när du är med honom ökar sannolikheten att du ska fisa i sömnen, så fort du slappnar av.
    Det finns t.o.m. forskning som visar att tjejer fiser mer i sömnen än killar eftersom tjejer håller sig mer under dagarna än vad killar gör.
    Det kan ju faktiskt stämma riktigt bra, jag har dock aldrig innan ens  vetat om att det var möjligt att göra det. När jag bara är hemma och kan släppa mig "fritt" så har jag ju en lugnare mage oxå....
Svar på tråden Fiser i sömnen, så pinsamt!