Forever Young skrev 2011-09-21 13:00:26 följande:
3 promille är väldigt mycket, större risk för kramp och dille när alkoholen går ur kroppen. Jag har sett personer som har haft över 3 promille som kunnat bla föra en konversation, gå i stilettklackar och om man inte hade blåst dom med alkometer så hade man aldrig anat att personen legat på nästan 4 promille
men de var "vältränade"
du beskrev mig i ovanstående inlägg,för 7 år sen så festade jag väldigt mycket,dagligen faktiskt.
började dricka för att jag gav upp efter en massa påfrestande saker som hände.(dåligt,jag vet)
vändpunkten kom när min granne var hemma hos mig och jag var helt hysterisk och ville ta livet av mig,grannen ringde polisen och jag sprang hemifrån för att slippa polisen men det kom 2 patruller och de fann mig i skogen en bit hemifrån och körde in mig på s:t görans alkoavdelniing.
när läkaren kom så blåste jag 3,3 promille och var helt nykter,klarade varje test läkaren använde sig av och hon blev väldigt ställd över hur nyktert jag betedde mig och väger lite för lite för min längd.
var nära att få LPT men la in mig frivilligt.
efter det så dricker jag väldigt sällan och lite......tänk,jag hade fått ökad tolerans redan efter 2-3 veckor.
alkohol är en djävulsk drog om man inte kan hantera sin konsumtion...värt att tänka på!!