• Anonym (Galet)

Hon hade 3 promille i blodet!

Jag undrar om en person som har 3 promille i blodet är nära döden eller kunde ha dött? Hur mycket är 3 promille så att säga? Hon är ca 1,60 cm och väger kanske 47-48 kg och ska tydligen inte ha ätit på 3-4 dagar innan det här hände. Hon kollapsade och fick föras till sjukhus. Det är en äldre kvinna det handlar om och hon har förmodligen alkoholproblem. Det är möjligt att alkoholen har blandats med smärtstillande också som hon tar för en muskelsjukdom vilket bara det skulle kunna leda till döden antar jag? Hon luktade inte alls alkohol och det är väl vodka som man kan dricka utan att lukta alkohol om jag minns rätt?

• Svar på tråden Hon hade 3 promille i blodet!
  • Frontline

Finns ingen typ av alkohol man kan dricka där det inte luktar...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Galet)
    Frontline skrev 2011-09-11 22:49:43 följande:
    Finns ingen typ av alkohol man kan dricka där det inte luktar...
    Jag vet att det finns något som fungerande alkisar oftast dricker för att det inte luktar och jag har för mig att det är vodka.
  • roffe
    Anonym (Galet) skrev 2011-09-11 22:59:17 följande:
    Jag vet att det finns något som fungerande alkisar oftast dricker för att det inte luktar och jag har för mig att det är vodka.
    alkisar stinker ju jämt sprit? :P  Jag har iaf aldrig hört om nåt man kan dricka utan att lukta. möjligtvis ett glas vin :) Isåfall hade jag druckit det när jag var 16 utan att behöva va rädd att föräldrarna skulle fatta :P

jag tycker 3 promille låter jättehögt men jag är ändå osäker på hur det funkar. Dock är det alltid farligt att blanda alkohol med tabletter.
  • Anna i Hult

Om hon tränat på att dricka ett tag, vilket hon uppenbarligen har, så är inte 3 promille dödligt direkt. Högt ja, men det har nog hänt flera gånger att hon druckit lika mycket. Vi vanliga smådrickare klarar inte mer än 1-1,5 promille, sen hittar inte glaset till munnen...

• Anonym (much)

Ja, 3 promille är väldigt mycket:

Promilletal
    Reaktioner
    0,2
    Man känner sig varm. Spänningarna släpper. Man vågar mer. (gränsen för rattfylleri)
    0,5
    Man känner ett lyckorus. Hämningarna minskar. Försämrad koordination.
    0,8
    Man blir högljudd. Gör överdrivna rörelser. Hämningarna släpper. Man luktar alkohol. (normalkonsumenter slutar oftast dricka senast vid detta promilletal)
    1,0
    Man börjar prata sluddrigt. Mycket längre reaktionstid. (gränsen för grovt rattfylleri)
    1,5
    Nu är man rejält full. Man vinglar. Ofta kräks man  väldigt otrevligt för personerna runt ex. kompisarna.
    2,0
    Man ser dubbelt. Har väldigt svårt att prata och gå. Minnesluckor är väldigt vanligt.
    3,0
    Här är man på gränsen till medvetslös.
    4,0
    Nu är man helt klart medvetslös. Man andas långsamt. Risk för död p.g.a. alkoholförgiftning.
  • Anonym

Överlever man 3 promille har man tränat ett bra tag.

• Anonym (Galet)

Hon har nog tränat ett tag. Mycket lättöverskådlig bra lista anonym Much.

• Anonym

Bra lista men den gäller ju människor som inte tränat hjärnan på att fungera när den är marinerad i alkohol. Är man alkoholist så flyttar man gränsen uppåt och tolererar mer. Det ska man inte förväxla med att kroppen tar mindre skada av alkoholen dock!

3 promille är 3 promille alldeles oavsett om man är liten eller stor. Är man liten så behövs en mindre mängd alkoholintag för att nå dit än om man är stor. 

Kollapsen låter väl väldigt mycket som en kombination och jag skulle inte nödvändigtvis utmåla alkoholhalten som den största boven.  

• Anonym

Det är ett mirakel att hon överlevde.

Du kan dö redan vid 1.5 promille och om du blandar med smärtstillande så är det direkt livsfarligt vid ännu lägre promille.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-09-12 02:59:53 följande:
    Det är ett mirakel att hon överlevde.

Du kan dö redan vid 1.5 promille och om du blandar med smärtstillande så är det direkt livsfarligt vid ännu lägre promille.
    Oj, men nu tog du ju i.
  • Frontline
    Anonym (Galet) skrev 2011-09-11 22:59:17 följande:
    Släng gärna upp en länk till det, vodka är det absolut inte så mycket vet jag.
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • punx4life

man luktar vad man än dricker för alkohol...
    vodka har en rätt så neutral lukt så dom som har problem med alkohol tror att man inte luktar av vodka...
    men det gör man kanske inte lika mycket men ändock...
    3promille kan vara dödligt om man inte är van...
    jag hade en svåger som vart tagen av polisen och dom kollade hans promille halt efter ca 4 timmar (han var helt galen när dom tog honom) och han hade då 4.5promille. men han drack nästan jämt så han hade byggt upp en högre tolerans...

• Forever Young

3 promille är väldigt mycket, större risk för kramp och dille när alkoholen går ur kroppen. Jag har sett personer som har haft över 3 promille som kunnat bla föra en konversation, gå i stilettklackar och om man inte hade blåst dom med alkometer så hade man aldrig anat att personen legat på nästan 4 promille Flört men de var "vältränade"   

• Anonym
    Forever Young skrev 2011-09-21 13:00:26 följande:

3 promille är väldigt mycket, större risk för kramp och dille när alkoholen går ur kroppen. Jag har sett personer som har haft över 3 promille som kunnat bla föra en konversation, gå i stilettklackar och om man inte hade blåst dom med alkometer så hade man aldrig anat att personen legat på nästan 4 promille Flört men de var "vältränade"   

du beskrev mig i ovanstående inlägg,för 7 år sen så festade jag väldigt mycket,dagligen faktiskt.
    började dricka för att jag gav upp efter en massa påfrestande saker som hände.(dåligt,jag vet)
    vändpunkten kom när min granne var hemma hos mig och jag var helt hysterisk och ville ta livet av mig,grannen ringde polisen och jag sprang hemifrån för att slippa polisen men det kom 2 patruller och de fann mig i skogen en bit hemifrån och körde in mig på s:t görans alkoavdelniing.
    när läkaren kom så blåste jag 3,3 promille och var helt nykter,klarade varje test läkaren använde sig av och hon blev väldigt ställd över hur nyktert jag betedde mig och väger lite för lite för min längd.
    var nära att få LPT men la in mig frivilligt.
    efter det så dricker jag väldigt sällan och lite......tänk,jag hade fått ökad tolerans redan efter 2-3 veckor.

alkohol är en djävulsk drog om man inte kan hantera sin konsumtion...värt att tänka på!!       
Svar på tråden Hon hade 3 promille i blodet!