• Anonym (förvirrad)

vilka tecken bör man se hos nån som är intresserad?

Vilka tecken tycker ni att man bör se hos någon som är intresserad av en? Och då menar jag mer än bara tycka att man ser bra ut, att det ska finnas lite mer känslor bakom. Jag har en ganska stark "känsla" av att en kille är intresserad av mig, men eftersom jag har känslor för honom så är det så svårt att bedöma om det är önsketänkande eller ej.

Därför skulle jag behöva lite konkreta förslag på tecken som brukar finnas där när man är intresserad av någon.. så att jag kan jämföra med vår relation och se om det verkar stämma. Är nämligen en sån som behöver få saker konkreta för att våga hoppas och därmed våga ta ett steg till...

• Svar på tråden vilka tecken bör man se hos nån som är intresserad?
  • Lady81

Att vilja ta kontakt mer än vanligt, kanske inte om det mest viktigaste sakerna men bara för att få "prata med dig" om något är ju alltid en start. Förslag om att ses? Ja, det kan finnas massor Glad

• Anonym

En kille som INTE är intresserad hör inte alltid av sig (ger inte intrycket av att han alltid på något vis lyckas få iväg i alla fall ett litet mess trots att han har mycket), är svår att få en dejt med/träffa, drar någon skithistoria om hur han inte är redo för en relation/inte vill förstöra vänskapen etc.. det är egentligen väldigt rätt att veta om han är intresserad för då glider det bara på. Allt som inte glider på är väldigt sällan ens värt ens tid. Måste du göra ursäkter till dig själv om varför han inte hört av sig eller kunnat träffas? Det brukar vara ett väldigt lätt sätt att avgöra på.

• RestoreMe

om ni försöker prata och inte är rädda för att avslöja er, men det ändå är pinsamt att säga att man är intresserad, då brukar vissa frågor avslöja. T ex frågor om dig, tex  fritidsintresse, om hur du tycker något vardagligt ska göras. Vissa frågor där särskilt intresse för någon finns ställs ofta i en viss typ av förtroende, det frågande avslöjar att den inte vet ngt. Sen vidare uppföljande frågor, hur går det med det (ngt i fritidsintresset etc).

Ovanstående gäller främst sådana som inte pratar så mycket med andra utanför sina egna "kretsar", men sen kan det vara en ovanligt artig och "vill lära känna alla"-typ och då kan tydligare tecken och ord behövas för att veta var man har personen.

Svar på tråden vilka tecken bör man se hos nån som är intresserad?