Mysa på morgonen - morgonandedräkt
Hur fräsch är eran morgonandedräkt? Vad kan man göra åt den? Inte så kul när partnern vill mysa på morgonen och man är rädd att behöva öppna munnen... att gå och och borsta tänderna är inget alternativ.. nåå?
Hur fräsch är eran morgonandedräkt? Vad kan man göra åt den? Inte så kul när partnern vill mysa på morgonen och man är rädd att behöva öppna munnen... att gå och och borsta tänderna är inget alternativ.. nåå?
Varför är det inte ett alternativ? 
De flesta går väl upp o morronkissar så då kan man ju borsta tänderna också.....

Munspray alt tuggtablett på sängbordet.
Äsch båda luktar väl lika illa! Vi myser ändå!
Haha, jag brukar vända mig om så han kramar om mig bakifrån =P så känner inte han min och inte jag hans men ändå myser man ;)
Sällan jag flåsar gubben i ansiktet.. Om han flåsar mig i ansiktet så håller jag andan en stund eller vrider bort huvudet. Men det är sällan han luktar illa ur munnen på morgonen och jag fick förklarat för mig att det kan ha med tandborstningen på kvällen att göra! Så jag testade det engång.. Man luktar och smakar kattpiss i munnen om man borstar tänderna på kvällen!! Sur disktrasa tycker jag..
Fast jag borstar tänderna på kvällen ändå.. Fan, tycker han jag luktar illa så kan han hålla för näsan!
Jag har samma "problem" eller hur man ska uttrycka sig, som du TS. Min man tycker precis som så många andra män att morgonmys är toppen medan jag är väldigt känslig själv för dåliga andedräkter. Lika mycket som jag inte vill lukta själv så får inte han lukta heller. Och utan pussar så kan inte jag mysa. Jag tycker inte att tandborstning ens är ett tips, det värsta som finns är morgon andedräkt/kaffe och sen MINT på det. Fy vad det är vidrigt. Jag äter alltid någonting istället, det är det mest effektiva eftersom mycket av ens munlukter kommer från magen.
Min sambo har oxå sagt det att att man luktar mer illa i munnen på morgonen om man har borstat tänderna kvällen innan, det har nåt med bakteriefloran att göra.
Men om vi ska mysa på morgonen så pussas vi inte alls utan då är det allt annat utom just det. Är ju vedervärdigt att känna någons äckliga andedräkt på morgonen!
Tandborstning på morgonen är ett måste för oss faktiskt.
Alla vuxna jag vet har dålig andedräkt faktiskt, på morgonen, efter lunchkaffet... etc.
Sen jag började använda SB12 på kvällen så har faktiskt morgonandedräkten blivit mycket bättre. Jag har annars en brutal morgonstank ur munnen som kan väcka döda....
Skeda!
När jag var gravid och överkänslig i luktsinnet kunde jag inte ens sitta vid fikabordet på jobbet, för alla luktade zombiedöd ur munnen...
Och jag har även VAKNAT på natten av min mans dåliga andedräkt, flera gånger...han har fått jobba lite med det.