• Louis e

viktnedgång

Hur mkt har ni gått ner i vikt ,6 veckor efter förlossningen? Jag blir sjukt deppad när jag ser att jag bara gått ner kting 14-15 kg :s

• Svar på tråden viktnedgång
  • Chokladälskaren

Det är väl inte så dåligt att gå ner så mycket iaf. Hur mycket gick du upp totalt under graviditeten?

Jag gick upp ung 16-17 kg under min senaste graviditet och gick ner allt utom ett kilo när jag kom hem från BB. Fast jag gick ner ung 25 kg totalt efter förlossning så blev min kropp(mage) aldrig sig lik igen... kollade på gamla kort idag från när min dotter var bebis och jag såg eg smällfet ut.
    Men allt det som jag gick ner innan har jag så klart lyckats gå upp igenObestämd så nu på inskrivningen så vägde man sig in på 10 kg för mycket. Så jag ska försöka att inte gå upp för mycket under denna grav.

• Louis e

jag gick upp kring 25 kg... så har 10 kg kvar för att väga det jag vägde när jag blev gravid... 13 kg om jag ska väga det jag förut normalt vägde... fy vad drygt... kommer bli en lång väg att gå,,, men efter denna graviditet kommer jag aldrig mer bli gravid och aldriiiiig mer väga det jag väger nu... *peppar peppar..*

• Chokladälskaren

Sen ska du veta att det tar tid att gå ner i vikt efter att man har fött barn. Så att du har gått ner så pass mycket på kort tid är jättebra. Och låt det ta sin tid. Vissa kilon får man kanske kämpa lite extra med men om man känner att man orkar så kan man ta tag i träning och försöka äta rätt. Det räcker att du äter vanlig husmanskost och ute och gå med barnvagnen så släpper det snart och du har gått ner ännu merFlört.

Lycka till!

• Louis e

tack för dina peppande ord. det behövdes! :)

• Cynara

Tycker det låter jättebra ju, själv så är min lilla dotter snart 12 veckor och jag har hittills gått ner 17 av de 22 kilo jag la på mig så lite kvar har jag ännu. Det går långsamt men det går. Tycker ändå att det verkar som då gått ner mycket fortare än mig o då sa ändå min BM på efterkontrollen att det gått fort för mig. fast det känns ju inte så :( man vill ju tillbaka i sina gamla kläder med en gång ;D

Vi kommer nog klara de sista stackars kilona både du och jag ;D hehe det får bli lite längre promenader med barnvagnen bara. Ammar du? det gör inte jag och de säger ju att det ska gå fortare då.

Noomi 2011-06-21
Svar på tråden viktnedgång