• MansonDust

Nyser varje dag !!

Sen jag blev gravid (är i v 15) så har jag nyst varje dag, ett par ggr då. Inga små saker utan rejäla nysningar så jag måste böja överkroppen neråt golvet för att inte få superont i magen. Innan så nös jag ALDRIG.

Varför jävlas nosen med mej ?

• Svar på tråden Nyser varje dag !!
  • andy2204

hej! Jag nyser också flera gånger om dagen, har hört att det är den hormonella omställningen i kroppen som gör det.

• LindaLuring

Jag har samma våldsamma nysningar!! Vet ej varför.......

• Risgrynet

Haha, undrade just varför jag alltid nyser. Trodde att det var allergi eller nåt. Va härligt att höra att det verkar höra graviditeten till. Är sååå täppt i näsan med.

• Rebecca86

Haha, vad tufft! Jag har nys mkt nu i några dagar, trodde först jag blivit allergisk mot typ nån julblomma eller något.
    Visste inte att man nyser mer pga graviditeten =) Tufft

• Missboss

Tror ni inte att det kan ha att göra med att slemhinnorna svullnar upp och det retar näsan till att nysa?

• Rebecca86

Det kanske? I början av grav. var jag rätt tät i näsan oxå kom jag på nu.

• Dimisi

Det är tydligen vanligt att man blir snuvig, täppt eller nyser när man är gravid. Jag är allergisk, men brukar inte känna av min allergi på vintern, men den här hösten/vintern har jag nyst jättemycket. Fast nu, när jag är i vecka 23, har det försvunnit. Jag har inte nyst på ett par veckor, när jag tänker efter.

• MansonDust

Jag är inte täppt men det är ju inte kul att nysa hela tiden hehe.

• Mystra

Nyser varje dag jag med. De senaste veckorna har jag även varit som lite småförkyld också, fast jag är inte det. Och varje gång jag snyter mig kommer det blod också, eftersom blodkärlen i näsan är svullna eller hur det nu var.
    Försöker vara sparsam med nässprayen, tar den bara när det är akut.

• Soulfan

Aha,

det är därför. Håller också på och nyser och har gjort det under hela julhelgen. Men har ju inte känt mig förkyld i övrigt... Tur att man har uppmärksamma systrar

• frövi

Nyser också varje dag och har gjort det sen jag blev gravid. Är i v 23+5 och det verkar inte avta... fascinerande!

• Dayna Lee

Samma här! Min sambo får säga "prosit" hela dagarna. Gör han inte det så får jag panik, men det är en annan historia. *hahaha*

• lizzy

Jag nyser med flera gånger om dagen.

• vanna k

Jag nös konstant i drygt fyra timmar när jag var i v20. Kom tillbaka under första delen av förlossningen också...kändes lite skumt.

• Theolin

Hihih, det gör jag med. Jag börjar alltid dagen med 6-8 nysningar i rad. V 16 är jag

• Realmilla

det är ganska vanligt jag nyser också mkt likadant känner att dt rinner i näsan...

• Raven

Tror vi är några som nyser hehe tycker jag gör det hela tiden måsta ha med att jag e gravid å göra *S* för innan nös man ju inte alls så här mycket *S*

Svar på tråden Nyser varje dag !!