• anouk86

Börja motionssimma!

I takt med min viktminskning vill jag nu börja träna i lugnt tempo för att inte bli så "fladdrig"...

Ska gå på ett Bollywood/Zumba -pass i veckan men vill komplettera med motionssim också en morgon i veckan.

Vad är rimligt att simma för en otränad klump som mig själv? Hur många längder/hur lång tid bör man börja med för att inte köra slut på sig från början alt. tappa inspirationen?

• Svar på tråden Börja motionssimma!
  • älskarlivet81

Jag tränar i och för sig två gånger/vecka, ibland simning, men även andra former. Jag brukar simma 40 minuter när jag är och simmar. Du känner själv hur mycket du orkar! Jag hade orkat mer men tycker 40 minuter är lagom tid.

• Sanjos

Funderar själv på att börja simma igen. Mysigt att göra de tidig morgon eller sen kväll!

• anouk86
    Sanjos skrev 2011-09-12 09:56:52 följande:
    Funderar själv på att börja simma igen. Mysigt att göra de tidig morgon eller sen kväll!
    Precis min tanke. Komma bort från sofflocket på kvällen eller rivstarta morgonen genom ett uppfriskande dopp med motion:D Kan ju inte bli bättre:)

Ok 40 min låter rimligt tycker jag med. 1h känns lite mäktigt att börja med. mkt möjligt att man ökar på allt eftersom
  • Flerbarnstokan

Funderar också p att börja simma men jag kan bara simma bröstsim... Måste man crawla för att det skall vara effektivt eller räcker det med bröstsim?

• Sanjos
    Flerbarnstokan skrev 2011-09-12 13:18:42 följande:
    Funderar också p att börja simma men jag kan bara simma bröstsim... Måste man crawla för att det skall vara effektivt eller räcker det med bröstsim?
    Kan inte heller crawla. De allra flesta jag sett på badhus simmar vanligt bröst sim. Gillar inte de som crawlar heller då de oftast tränger sig och bryr sig inte om oss andra bröstsimmare. De skulle behöva simma för sig själva i egen bassäng.
  • anouk86
    Flerbarnstokan skrev 2011-09-12 13:18:42 följande:
    Jag kan inte heller crawla. Kommer lunka på med vanligt bröstsim. Ev att man varvar med ryggsim.... Vad gör det för skillnad egentligen? Någon som vet?
Svar på tråden Börja motionssimma!