• Jennyrockar

Ssk-utb, vilken skola är bäst?! (Stockholm)

Ja, som titeln! Funderar på att plugga Sjuksköterske-utb, vilken skola i Sthlm är bäst?! Har hört mkt olika men förstår inte riktigt skillnaderna! 

Karolinska, Röda Korset...vad finns det?! 

Och, detta med Reell kompetens, nån som använt sig av det? Jag vill gärna söka med det eftersom jag misstänker att jag saknar ngt från gymn. 

Just beacuse I rock doesnt mean I´m made of stone
  • Svar på tråden Ssk-utb, vilken skola är bäst?! (Stockholm)
  • SilverLadyG

karolinska, 9 plats inom Europas bästa.

• Tecken

Mig veterligen finns det fyra skolor som erbjuder ssk-utbildning i Stockholm:
    - Ersta Sköndal
    - Karolinska Institutet
    - Röda korset
    - Sophiahemmet

De fyra skolorna har lite olika inriktning - läs på om de olika skolorna och försök få tag på alumner och prata med dem

• Tecken
    SilverLadyG skrev 2011-09-12 10:25:05 följande:
    karolinska, 9 plats inom Europas bästa.
    Nionde bästa vad? Universitet? Jag har hört mycket gott om dem gällande läkarutbildningen, dessvärre inte så mycket gott om deras övriga utbildningar...
  • SilverLadyG
    Tecken skrev 2011-09-12 10:46:36 följande:
    Nionde bästa vad? Universitet? Jag har hört mycket gott om dem gällande läkarutbildningen, dessvärre inte så mycket gott om deras övriga utbildningar...
    högskola, de har förbättrat deras SSK utbilding.ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp&a=119946&l=sv&newsdep=133
  • Jennyrockar
    Tecken skrev 2011-09-12 10:45:41 följande:
    Mig veterligen finns det fyra skolor som erbjuder ssk-utbildning i Stockholm:
    - Ersta Sköndal
    - Karolinska Institutet
    - Röda korset
    - Sophiahemmet

De fyra skolorna har lite olika inriktning - läs på om de olika skolorna och försök få tag på alumner och prata med dem
    Tack för alla svar!
    Hur kan dom ha olika inriktning?! Jag trodde Ssk-utb skulle innehålla samma sak överallt???!!!

Nån som vet?
  • Tecken
    Jennyrockar skrev 2011-09-12 18:58:00 följande:
    Tack för alla svar!
    Hur kan dom ha olika inriktning?! Jag trodde Ssk-utb skulle innehålla samma sak överallt???!!!

Nån som vet?
    Ja, det har olika inriktning/profil. KI = forskning. ESH = etik. Röda Korset = internationella utbyten. Sophiahemmet = vet ej, men tror de också satsar mycket på internationalisering.
  • Jennyrockar

Varför står det "inte öppen för ansökan" på alla ssk-utb. på studera.nu??? Är det för sent för vårterminen eller vad? 

• Tecken
    Jennyrockar skrev 2011-09-13 22:30:51 följande:
    Varför står det "inte öppen för ansökan" på alla ssk-utb. på studera.nu Är det för sent för vårterminen eller vad? 
    Nej, är det inte för tidigt? Ansökan brukar vara öppen ca 15/9-15/10. Står det inget om det under Viktiga Datum på www.studera.nu ?
  • JA77
    Tecken skrev 2011-09-12 19:12:48 följande:
    Ja, det har olika inriktning/profil. KI = forskning. ESH = etik. Röda Korset = internationella utbyten. Sophiahemmet = vet ej, men tror de också satsar mycket på internationalisering.
    Inte inriktning, snarare profil. :)
  • Tecken
    JA77 skrev 2011-09-14 20:16:00 följande:
    Inte inriktning, snarare profil. :)
    Ja, jag skrev ju inriktning/profil.
  • JA77
    Tecken skrev 2011-09-14 20:51:16 följande:
    Ja, jag skrev ju inriktning/profil.
    Förlåt, såg det nu!

TS, i praktiken spelar det faktiskt ingen roll var du läser. Ta det som är närmast hemmet!
Svar på tråden Ssk-utb, vilken skola är bäst?! (Stockholm)