Cystor på äggstockarna?
Nån som har haft detta, även att utan vara gravid?? Hur yttrar det sig?? konstiga svullnader om magen och nedre regionen eller?
Nån som har haft detta, även att utan vara gravid?? Hur yttrar det sig?? konstiga svullnader om magen och nedre regionen eller?
Jag hade en cysta på nån av äggstockarna för många år sen! Detta fick jag veta för att jag inte fick min mens som jag skulle... Var då till gyn & dom gjorde vul & då såg dom att jag hade en cysta på 3 cm på en äggstock! Jag hade inga fler symptom förutom utebliven mens & ev. lite ont i magen ibland.
Jag kan tillägga att jag inte hade konstiga svullnader nånstans & cystan försvann utan åtgärd av sig själv till slut!
jag hade en cysta pa ena äggstocken när jag var i 18 ars aldern, den gjorde jätteont (smärta i sidan) jag fick ga pa ultraljud för att kontrollera att den försvann av sig själv vilken det gjorde
Jag hade en ganska stor cysta (6cm) på ena äggstocken förra året. Min mens krånglade lite på grund utav det men jag kände inte av den.
Fick kolla med ultraljud att den var borta annars hade de fått operera.
Den försvann alltså av sig själv och jag kände ingenting!
Efter det blev jag gravid!
Jag hade en endometrioscysta på ena äggstocken för några år sedan utan att ha en aning om att jag ens hade endometrios. Tills jag hamnade akut på operation pga enorma smärtor och stopp i tarmarna. Men då var cystan 13 cm! Så stor behövde den alltså bli innan den märktes.
Har haft en cysta på vänster äggledare efter en tidigare avbruten graviditet den var 7 cm i diameter å gjorde väldigt ont hade huggningar i mage å äggledare under en längre tid men kollade upp den efter ett halv år igen å då var den borta..