• Anonym

vad är lönen för en som delar ut reklam och tidningar?

Jag skulle behöva ett extrajobb nu pga dålig ekonomi och funderar på att söka jobb som reklam- och tidningsutdelare. Vad är lönen för något sånt? Har hört att det är riktigt dålig lön nämligen.

• Svar på tråden vad är lönen för en som delar ut reklam och tidningar?
  • HannaNL

Ja Max 1000 kr i månaden för minst 4 timmars jobb i veckan

• Anonym (personalavd)

Månadslönen för tidningsbud är runt 22-23 000, fast det är då på heltid och såna tjänster finns inte. Mer normalt är distrikt om ca 2-3 timmar per natt, vilket gör att det handlar om 20-30% av heltid. Oftast arbetar man 6 nätter i veckan, eller om det är i  en stad som har 7 dagars utdelning 12 nätter av 14. Sen tillkommer ett litet ob- och helgtillägg som inte är så högt. Sen är det lite extra om det är fler titlar än vanligt och om det även ska delas ut reklam. Mellan 10-12 000 i månaden före skatt är snittlönen här i stan.

För ren reklamutdelning ligger timlönen på mellan 50-80 kr.

• Anonym (Linda)

Det är skilnad i lön på tidningsutdelare och reklamutdelare, som någon redan skrivit i tråden. Har du tillgång till egen bil? Det kan ibland vara ett krav för att bli tidningsutdelare.

• aya01

hej! men hur ansöker man om man vill jobba och dela ut reklam varje söndagar??

• Emelie 491

Jag har delat ut morgontidningar en sommar och fick ca 7000/mån för 2,5 timmar 6 dagar i veckan. Som reklamutdelare fick jag 150-250kr för varje helg som tog 2-4 timmar. Plus en 'sorteringsbonus' på 10-20 kr varje vecka eftersom man måste bunta ihop reklambladen själv.

Byt ut DE mot vi, DEM mot oss och sluta särskriv!
  • Anonym (rally)

Nu blev jag lite full i skratt.

Startade en tråd i morse om min late som och han ansökte om att dela ut reklam för att få några egna kronor.

När han ansökte fick han veta att han skulle tjäna 1200kr.

Jag trodde honom inte och talade om det för honom också men han var envis och stod på sig.

Reklamen kom till vår dörr, den skulle sorteras i fyra ex, två hundra högar.

I följesedeln står: inkomst för denna utdelning: 80 kr.

Han avanmälde sig och reklamen ska hämtas av firman på torsdag.

Så 80 kr var vad han skulle få.

• Anonym (rally)

Ojdå, jag glömde en detalj.

Semesterersättning på 9 kr också.

• LunaLunatic
    Anonym (rally) skrev 2013-04-30 16:21:37 följande:
    Startade en tråd i morse om min late som och han ansökte om att dela ut reklam för att få några egna kronor.
    Jag trodde honom inte och talade om det för honom också men han var envis och stod på sig.

Jag fick ungefär 60 kr/timmen. Brutto.
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Anonym (budet)

Jag jobbar som tidningsbud. Senaste lönen var på 13 000 efter skatt. Men vanligtvis tjänar jag ca 12 000 / månad.

• Anonym (japp)
    Anonym (rally) skrev 2013-04-30 16:21:37 följande:

Japp de stämmer, min sambo delade ut sändagsreklam nån månad, de bästa betalda vi fick var på 200 tror jag på 5 timmars arbete några helger, sammanlagt alltså.

vi sade också upp det, 
  • MichelleLindh

Jag delar ut reklam och det tog en timme att sortera den och sen 3 timmar och 40 minuter att lämna ut den och då sprang jag i trappor och i slutet var jag så slut att jag bara ville grina haha. jag fick 102 kronor för sammanlagt 4 timmar och 40 minuters arbete vilket jag tycker är lite eftersom det var slitigt. min kompis jobbar på max och på nästan fem timmar tjänar hon över 500 kr och då står hon bara i kassan..

• Anonym (ne)

Reklamutdelare är inte att rekommendera.

Jag jobbade med det för några år sen, som tonåring. Det tog 2h att sortera reklamen om det var minsta antal reklamtidningar (2), och utdelningen tog 2h om jag fick plats med allt i vagnen för en runda. Om jag bara hade två blad att dela ut till mitt område fick jag 50 kronor. 50 kronor för 4 timmars jobb!

Mitt område var rätt snällt dock, ibland tog jag på mig andra områden, ett som jag fick 300 kronor för, men då var det 10 reklamtidningar och ett område som tog mig 7 timmar att dela ut i (jag skulle pricka av varenda adress som inte ville ha reklam på någon lista också. Hela det jobbet tog mig ca 11h (sortera reklamen + dela ut). 300 spänn för 11h.

Reklamutdelare = slavjobb. 

• Indianica
    MichelleLindh skrev 2013-09-14 15:47:03 följande:
    Jag delar ut reklam och det tog en timme att sortera den och sen 3 timmar och 40 minuter att lämna ut den och då sprang jag i trappor och i slutet var jag så slut att jag bara ville grina haha. jag fick 102 kronor för sammanlagt 4 timmar och 40 minuters arbete vilket jag tycker är lite eftersom det var slitigt. min kompis jobbar på max och på nästan fem timmar tjänar hon över 500 kr och då står hon bara i kassan..
    Om man är lite äldre tonåring är det ju bättre att man t ex annonserar om flyttstäd eller hunbdpromenader, för t,om det är ju bättre betalt. Ok, reklam är bra för inkomsten är hyfsat regelbunden, men det blir ändå så pass lite per år (typ 2500 kr) att samma summa kan man ju tväna in på kanske 2 flyttstädningar och då har man resterande helger fria under året, istället för att slava för 80 kr var eller varannan helg.
  • Indianica
    aya01 skrev 2013-04-30 16:14:16 följande:
    hej! men hur ansöker man om man vill jobba och dela ut reklam varje söndagar??
    Du kan ansöka på SDR:s hemsida, googla så hittar du dem säkert.
  • EllanEriksson

Min syster jobbar som reklamutdelare. Hon får ca 500-800/vecka minus skatt. Detta är beroende på vad för helger och hur mycket reklam det är :)
    Dem räknar på områdets storlek och vikten på reklamen dem som hon jobbar för :)
    Då har hon ett sk "bildistrikt" där man måste ha en bil för att kunna dela.

Sedan här om man jobbar som tidningsutdelare vet jag att man får låna en bil som har förarstolen på höger sida ist för på vänster. :)

Men då är detta bara bildistrikt så inga lägenhetstrappor man ska springa i ^_^'

• Az1

Hej , nu blev jag lite förvirrad , vissa säger att man får mycket betalt och andra säger att man får jättelite pengar.... Jag ska själv dela ut reklam. Har någon nån bra ide om vilken hemsida man kan gå in på som 13-12 åring och få hyfsat betalt när man vill tjäna lite pengar? Skulle vara tacksam för svar????????????????

• kokoby

Arbetade nästan dagligen inklusive helger ... (mer än 8 timmar på några dagar) sortering och distribution av reklam för en hel månad. Fick en lön på sek 3440. Är detta rätt.

• Lida ghamgin

Hej jag behöver axtera jobb som della tidningar på morgonen ,på morgon i trölhättan men jag vet inte va måste lämna cv eller prata med vem att fåt extra jobb var snäll att hjälpa

Svar på tråden vad är lönen för en som delar ut reklam och tidningar?