• MymlanB

Slemmigt, orange bajs - massor med luft - hjälp...

Helammar min 10-veckors och det är ingen rolig upplevelse. Han härjar, fäktar och donar vid bröstet. Smackar och håller på. Det slutar med att han få i sig hur mycket luft som helst och håller på och pruttar och bajsar oavbrutet hela dagen. Vi byter 25 - 30 bajsblöjor per dag vissa dagar.
    Bajset är slemmigt och orange och det verkar som om mjölken går alldeles för snabbt genom kroppen och kommer ut med hjälp av luften. Har provat med massor av olika amningstekniker ligga, sitta stå osv men jag har gett upp ni - han helt enkelt bara är den mer stökiga amningstypen av bebis.

Kan jag göra något för att stoppa upp hans mage? Förutom då att försöka få ut luften med hjälp av rapar osv ... det är ändå luft kvar som orsakar stora bajs-problem...

hjälp tas emot tacksamt

häls
    bajskaoset....

• Svar på tråden Slemmigt, orange bajs - massor med luft - hjälp...
  • chileida

Kolla så han inte är allergisk mot något som du äter i din kost=) Lycka till

• MymlanB

Fast jag tror egentligen inte att han är allergisk mot något - det är fel amningsteknik som orsakar problemen. Han "smaskar" i sig maten i stället för att trycka ut den. Men tack ändå för tipset,..

• chileida

Har du prövat amningsnapp??? Dut fungerade jätte bra för mig.
    "Amningsnapp är en plastnapp som man sätter över bröstvårtan så att barnet suger på plastnappen. Bröstvårtan följer då med in i plastnappen när barnet suger. Vanliga orsaker till att man använder amningsnapp är att barnet har svårt att få ett bra tag om bröstvårtan eller att bröstvårtan är sårig och det gör ont att amma. Har man kämpat i flera dagar tycker många att det är underbart när man väl börjar med amningsnapp. " från growingpeople.se

• Cloudberry

Pumpa ur det värsta så att det inte kommer så snabbt och skippa sedan mjölkprodukter. Många barn reagerar negativt när mamman äter och dricker mjölkprodukter.

• Cloudberry

Och försök att få in mer av bröstet, bröstvårtan ska ligga långt bak i gommen.

• Ilena

Bort med mjölkprodukter i din kost! min tjej slutade bajsa så ofta när jag åt mjölkproteinfritt och hon är inte allergisk för det.

• MymlanB

Jag håller på med det nu - började igår.... Hoppas att det hjälper för vi kan inte ens åka och handla utan att få byta ett par-tre blöjor på Ica Maxi...suck

Svar på tråden Slemmigt, orange bajs - massor med luft - hjälp...