• Sassa A

Vad kan detta vara?? BILD!

Märkte en äcklig grej på min katt alldeles nyss !
    Det är ingen fästing, utan något annat som har ploppat ut. Är rätt säker på att det inte har funnits innan!
    Pälsen är rätt fet o skitig(typ som skorprester) runt omkring och även "grejen" är fettig.. 

Obs! Ber om ursäkt för taskig bild, tagen med mobil!

Någons katt som haft lika? TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 13:05
    Ska tillägga att den sitter fast i huden..
  • Svar på tråden Vad kan detta vara?? BILD!
  • skorpionen80

Bröstvårta? Var sitter den?

• snorkan

ehh....vad äcklig den såg ut!  trodde först det var någon människas hårbotten, tur det inte var det då!

kan det vara en tumör? 

• Pleco

Ser ut som en vårta, min hund har massor av sådana. Vetten har inte kunnat säga exakt vad det är. Själv kallar jag det gammelvårtor då de började komma när han blev äldre. Har inte märkt att han mått dåligt så jag antar att det är ofarligt.

• Blivande tvåbarns mamma

ser ut som en fettknöl, har sett liknande på hundar.
    Ring vetrinär och rådfråga, tror inte det är nån fara :)

• mannehund

Såna har både våra katter och hundar. Det har kommit med åldern. På en del växer det ut lite hårstrån också men för det mesta blir de bara som den på din bild. Aldrig hört att de skulle vara farliga.

• ForReal

Har sett väldigt likartade på min svärmors gamla hund, tror också det är något som kan komma med åren men som troligtvis inte är farligt. Men det är såklart bäst att ringa veterinär och råda dem dem!

• FasterK

Tror det är en fettknöl. Ganska vanligt.

Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • Rakad Apa

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • amorvincitomniia

Gissar på att det är ett fibrom (godartad hudtumör, som ett födelsemärke utan pigment) som både djur och människor kan få när de kommer upp i ålder!

Men det bästa är ju att gå till vet och stilla oron, för både din och missens skull! Lycka till :)

• akada

eller så är det bara en vårta, pappas gamla katt hade massa såna!

• Piaffa

Min katt har exakt samma sak med fet päls omkring. Veterinären har kollat och han sade att det inte var något farligt.

Svar på tråden Vad kan detta vara?? BILD!