• Akire01

ANANAS sätter igång förlossningen???

Jag har precis varit i kontakt med min barnmorska. Och hon gav mig rådet: ÄT ANANAS, 7 stycken ungefär. 

Jag undrar om det är någon som provat detta och sedan fått igång förlossningen? 

SKRIV! Är så nyfiken. Sitter här och har gluffsat i mig en ananas hittills. Undra hur min mage kommer må sedan?  

• Svar på tråden ANANAS sätter igång förlossningen???
  • trollmammsis

hörde också det nu med min senaste men kunde dock inte prova då jag inte gillar ananas, men flera som sa att dom mest bara blev lös i magen.  men prova, annars lär du iaf bli ordentligt utrensad

• Akire01
    trollmammsis skrev 2011-09-12 13:17:32 följande:
    hörde också det nu med min senaste men kunde dock inte prova då jag inte gillar ananas, men flera som sa att dom mest bara blev lös i magen.  men prova, annars lär du iaf bli ordentligt utrensad
    Ja precis. Värt att prova i alla fall. Jag älskar ananas så. Dock blir det ju lite surt i munnen efter ett tag. Och som sagt, om inte så rensar det magen! Perfekt! Men vore skönt om det rensade med BEbis ut också ;)
  • Emmalinnéa

nej det hjälper inte något alls, det finns ingen huskur so sätter igång förlossningen.

• Akire01
    Emmalinnéa skrev 2011-09-12 13:19:15 följande:
    nej det hjälper inte något alls, det finns ingen huskur so sätter igång förlossningen.
    Ok, Vrf säger BM att det kan fungera då? 
    Jag tror mer det är OLIKA för alla. :)

• Mariaaa

Haha kan säga att jag käkade 10 st på raken och jag var redan öppen 2 cm, men det enda som hände var en väldigt öm och sträv tunga! Och avsmak av ananas.
    Sedan vart man tvungen att sätta igång mig för att det inte hände ett skvatt. Trots massa ananas, sex och att jag rörde mycket på mig.

• Emmalinnéa
    Akire01 skrev 2011-09-12 13:20:36 följande:
    Ok, Vrf säger BM att det kan fungera då? 
    Jag tror mer det är OLIKA för alla. :)
    Hon tror väl också på skrönor, löjligt av henne att tipsa om det.

"Det är en mognadsfråga och handlar om ett samspel mellan bebis och moderkaka. BF-datumet är ett bara ungefärligt datum. Jag vet att det är lätt att strirra sig blind på det men det är BF plus/minus två veckor som gäller, inget annat.

Det känns lite elakt att skriva det, men det finns faktiskt inget som hjälper. 
    Mitt enda råd till alla som funderar och längar och känner frustrationen växa är att boka in så mycket som möjligt i almanackan, bjuda hem vänner, gå på bio till exempel eller passa på att läsa en bok. Det blir väldigt jobbigt att sitta hemma och trumma på bordsskivan och vänta på bebisen och man ska ha klart för sig att livet blir ganska annorlunda efter att bebisen är ute och att man inte kommer att hinna med mycket av det man dittills tyckt var kul att göra på fritiden." babyornot.se och många andra sidor skriver samma sak

Finns det då ingenting...verkligen? (som man kan göra för att det ska starta)

Nej, tro det eller ej men det gör det faktiskt inte.
    Om något så ska man inte överanstränga sig i slutet på en graviditet. Springa i trappor och tvätta fönster är två andra myter som sägs sätta igång en förlossning. Om du känner dig pigg och ovanligt sugen på att tvätta fönster så gör det, men känner du dig trött (som man vanligtvis är) så ta det lugnt. Du kommer att behöva ALLA dina krafter när förlossningen väl startar och om något så bör du passa på att vila så mycket du kan.
    I slutet av graviditeten är kroppen också extra känslig och att det vid för mycket kraftansträngning faktiskt finns en realistisk möjlighet att moderkakan kan lossna eller börja blöda!

• Sarasvensson87

Jag tror inte heller på det där, jag käkade ananas! Har inte hänt något, det enda som blev var att jag fick en himla sveda i munnen pga att jag ätit så mkt ananas :p

Efter 3 års försök, är vi äntligen gravida och har bf 20/9 :)
  • Akire01
    Mariaaa skrev 2011-09-12 13:25:28 följande:
    Haha kan säga att jag käkade 10 st på raken och jag var redan öppen 2 cm, men det enda som hände var en väldigt öm och sträv tunga! Och avsmak av ananas.
    Sedan vart man tvungen att sätta igång mig för att det inte hände ett skvatt. Trots massa ananas, sex och att jag rörde mycket på mig.
    Haha!
    Det lät inge vidare du ;) Kan inte vara mysigt att käkat 10 på raken! Hu. Min tunga svider och är öm nu efter 1 ;)
    Vi får se om det är värt det. haha! Jag säger inte heller att det fungerar, men värt o prova :) Jag är också öppen ca 2 cm ;)

Kul du ville dela med dig :) 
  • Akire01

Kul ni vill dela med er. :) Det verkar inte vara så effektivt tyvärr ;) 
    Vi får se när vår lille skrutt vill ut=)  

Svar på tråden ANANAS sätter igång förlossningen???