Blue star ses fotges ALCUDIA???
Nån som varit där,hur var det?
Vi funderar på att åka dit i slutet på maj början på juni, med två barn 4 är o 1.5
Barnvänligt,fint hotell,stranden vädret vill veta allt
Nån som varit där,hur var det?
Vi funderar på att åka dit i slutet på maj början på juni, med två barn 4 är o 1.5
Barnvänligt,fint hotell,stranden vädret vill veta allt
Ingen?
Nån som kan rekommendera nåt annat hotell?
Jag har en resa med barn tips blogg
http://blogg.alltforforaldrar.se/liniz/
På den har jag skrivit om en del resmål och hotell som jag rekommenderar, men det kommer mera i framtiden :) So keep on reading ;)
Har skrivit i din gästbok...
Lite sent svar kanske....
Vi bodde en vecka med våra tre barn 10, 12 och 15 år på Ses Fotges i början på oktober.
Vi hade en trerumslägenhet med utsikt över poolområdet och havet, jättefint, det ligger ju precis vid den fantastiska stranden.
Städningen var toppenbra, servicen i receptionen likaså. Rummen är fräscha och fina.
Det finns en liten butik med vatten, vin, godis, glass, lite mat mm brevid receptionen.
Vi hade frukost som tillval och är helnöjda med den också :)
Ett enkelt men jättemysigt och trevligt ställe.
Vi tänker åka tillbaka igen!
Charlotte 953: Om du tänker dig att man åker med småbarn, är det ett bra hotell och bra läge i Alcudia?
Liksom TS funderar vi på att åka dit nästa sommar. Våra barn är då 3 resp nästan 5 år då.
Det är ca 4 km till Port d'Alcudia men det går bussar precis utanför hotellet. Det finns restauranger och affärer precis utanför hotellet också, små Supermarkets, "turistiga" affärer, bil och cykeluthyrning mm.
Vi åt på en grillrestaurang som var toppenbra, dom hade en barnmeny med ganska många rätter att välja på.
Jag tror den heter s Albufera om jag kommer ihåg rätt, på andra sidan vägen en liten bit mot Port d Álcudia från hotellet sett.
Jag tycker absolut att det är bra när man reser med barn, nu är ju våra lite större men det är verkligen toppen med den långgrunda stranden precis utanför hotellet.
Det finns en liten barnpool vid den större poolen också, och en liten lekplats.
Vi var där i början på Oktober, sent på säsongen, men vi hade 29 grader varmt.
Det var varmare än det brukar vara då tydligen, men helt underbart att vara precis vid vattnet då.
Jag längtar redan tillbaka :)
Tack för svaret, Charlotte 953!
Vi har varit på många hotell i Alcudia och de har varit bra allihop.
Hotellen heter:
Estrella del mar och spa- 400 m till strand, Mycket barnvänligt, BAMSE, skitbra underhållning för både barn och vuxna. Jättefint poolområde, nära till gågatan med alla affärer och den fina hamnen, bara runt hörnet typ, apotek bara runt hörnet. Nära till alla restauranger. Nära till buss och taxi.
Nåt som är bra på detta hotell är att man checkar in väskorna på hotellet innan man åker så när man är på flygplatsen så är det bara att gå till gaten :)
Sea Club - 600 m till strand, vi älskade det, två våningar bara, och det tycker jag om eftersom man har barn, nära till gågatan med alla affärer, bara typ runt hörnet, inget som störde från den gatan. Vi ska dit igen till sommarn. LOLLO OCH BERNIE. Vår dotter som då var 4 år dansade med Lollo och Bernie var dag i 2 veckor och hon älskade det, där fanns också hästridning.
Samma här, checkar in väskor och allt på hotellet så man slipper det på flygplatsen.
Viva Sunrise- 600 m till strand, stort poolområde, också barnvänligt. På detta hotell hyrde vi vårt rum några timmar till eftersom vi inte skulle åka hem förräns på kvällen och man måste ju lämna hotellrummet tidigt annars. Det var billigt och det gjorde att vi kunde bara hela den dagen också och gå upp och vila och äta innan vi checkade ut.
Los Principes rekommenderar jag inte för jag tyckte inte det var så barnvänligt, men det var på stranden och det var ett plus.
Lite restaurangtips.
LUNA grill- finns en liten lekplats, bra till barnen
LA traviata- jätte god mat
Det finns kinesrestauranger med lekplatser längs gågatan: Gågatan heter förresten DOLLARSTREET :)
Göta Kanal, dit får man ta taxi, bara säg Göta kanal, de vet vilken det är.
Vill gärna att hotellet ligger på stranden,är så sugen att boka nu endera till sommaren el hösten
Vill gärna att hotellet ligger på stranden,är så sugen att boka nu endera till sommaren el hösten
Mitt hjärta är lyckligt: Tack för jättebra info!