• buffas

Blue star ses fotges ALCUDIA???

Nån som varit där,hur var det?
    Vi funderar på att åka dit i slutet på maj början på juni, med två barn 4 är o 1.5
    Barnvänligt,fint hotell,stranden vädret vill veta alltCool

• Svar på tråden Blue star ses fotges ALCUDIA???
  • buffas
    buffas skrev 2011-09-12 15:45:38 följande:
    Ingen?
    Nån som kan rekommendera nåt annat hotell?
    Ingen som varit där
  • Lilla my 2

Har skrivit i din gästbok...

• Charlotte 953

Lite sent svar kanske....
    Vi bodde en vecka med våra tre barn 10, 12 och 15 år på Ses Fotges i början på oktober.
    Vi hade en trerumslägenhet med utsikt över poolområdet och havet, jättefint, det ligger ju precis vid den fantastiska stranden.
    Städningen var toppenbra, servicen i receptionen likaså. Rummen är fräscha och fina.
    Det finns en liten butik med vatten, vin, godis, glass, lite mat mm brevid receptionen.
    Vi hade frukost som tillval och är helnöjda med den också :)
    Ett enkelt men jättemysigt och trevligt ställe.   
    Vi tänker åka tillbaka igen!

• Billabong

Charlotte 953: Om du tänker dig att man åker med småbarn, är det ett bra hotell och bra läge i Alcudia?
    Liksom TS funderar vi på att åka dit nästa sommar. Våra barn är då 3 resp nästan 5 år då. 

• Charlotte 953

Det är ca 4 km till Port d'Alcudia men det går bussar precis utanför hotellet. Det finns restauranger och affärer precis utanför hotellet också, små Supermarkets, "turistiga" affärer, bil och cykeluthyrning mm.
    Vi åt på en grillrestaurang som var toppenbra, dom hade en barnmeny med ganska många rätter att välja på.
    Jag tror den heter s Albufera om jag kommer ihåg rätt, på andra sidan vägen en liten bit mot Port d Álcudia från hotellet sett.
    Jag tycker absolut att det är bra när man reser med barn, nu är ju våra lite större men det är verkligen toppen med den långgrunda stranden precis utanför hotellet.
    Det finns en liten barnpool vid den större poolen också, och en liten lekplats.
    Vi var där i början på Oktober, sent på säsongen, men vi hade 29 grader varmt.
    Det var varmare än det brukar vara då tydligen, men helt underbart att vara precis vid vattnet då.
    Jag längtar redan tillbaka :)

• Nu är jag hel

Vi har varit på många hotell i Alcudia och de har varit bra allihop.
    Hotellen heter:
    Estrella del mar och spa- 400 m till strand, Mycket barnvänligt, BAMSE, skitbra underhållning för både barn och vuxna. Jättefint poolområde, nära till gågatan med alla affärer och den fina hamnen, bara runt hörnet typ, apotek bara runt hörnet. Nära till alla restauranger. Nära till buss och taxi.
    Nåt som är bra på detta hotell är att man checkar in väskorna på hotellet innan man åker så när man är på flygplatsen så är det bara att gå till gaten :)

Sea Club - 600 m till strand, vi älskade det, två våningar bara, och det tycker jag om eftersom man har barn, nära till gågatan med alla affärer, bara typ runt hörnet, inget som störde från den gatan. Vi ska dit igen till sommarn. LOLLO OCH BERNIE. Vår dotter som då var 4 år dansade med Lollo och Bernie var dag i 2 veckor och hon älskade det, där fanns också hästridning.
    Samma här, checkar in väskor och allt på hotellet så man slipper det på flygplatsen.

Viva Sunrise- 600 m till strand, stort poolområde, också barnvänligt. På detta hotell hyrde vi vårt rum några timmar till eftersom vi inte skulle åka hem förräns på kvällen och man måste ju lämna hotellrummet tidigt annars. Det var billigt och det gjorde att vi kunde bara hela den dagen också och gå upp och vila och äta innan vi checkade ut.

Los Principes rekommenderar jag inte för jag tyckte inte det var så barnvänligt, men det var på stranden och det var ett plus.

♥Mamma till världens bästa Isabelle och Nicky♥
  • Nu är jag hel

Lite restaurangtips.
    LUNA grill- finns en liten lekplats, bra till barnen
    LA traviata- jätte god mat
    Det finns kinesrestauranger med lekplatser längs gågatan: Gågatan heter förresten DOLLARSTREET :)
    Göta Kanal, dit får man ta taxi, bara säg Göta kanal, de vet vilken det är.

• buffas

Vill gärna att hotellet ligger på stranden,är så sugen att boka nu endera till sommaren el hösten Glad

• Nu är jag hel
    buffas skrev 2011-11-07 10:32:18 följande:

Vill gärna att hotellet ligger på stranden,är så sugen att boka nu endera till sommaren el hösten Glad

Sunwing resort ligger på stranden och det är ju ett toppen hotell, mycket barnvänligt.
    Alcudia Pins också ett jätte bra hotell, barnvänligt till tusen på stranden.
    Viva Bahia säger folk är också ett jättefint hotell.
  • Nu är jag hel
    Billabong skrev 2011-11-07 20:49:18 följande:
    Mitt hjärta är lyckligt: Tack för jättebra info!

Det var så lite så :)
    Bara fråga om det är något så ska jag se om jag kan svara :)
  • Nu är jag hel
    buffas skrev 2011-11-07 10:32:18 följande:

Om man nu vill åka t ex på hösten så tycker jag att kanarieöarna är ett bättre alternativ då det är värmare där.
    I september kan man åka till Mallorca för vädret är fortfarande rätt så varmt, men sen ska man nog söka sig lite längre bort :)
    Vi var på Teneriffa i slutet på oktober och det var jättefint väder då. Teneriffa är jätte fint och DÖGOD mat, mysiga restauranger och mysig gågatan med en MASSA av affärer. Gatan heter Santiago 3.

MEN är man ute efter en fiiiiiiiiin strand så slår PLAYA DE PALMA på Mallorca ALLT. Sicken strand och väljer man Iberostar Royal Playa de Palma så är det i princip på stranden.
    Vi bodde i princip på stranden :) ÄLSKADE VATTNET och stranden.
    Och det är bara 10 minuters bussresa från flygplatsen.
    Till Alcudia är det 1 timmes bussresa, men det är okej det också.
Svar på tråden Blue star ses fotges ALCUDIA???