PCO - nu är det på riktigt!
Jag måste få skriva av mig och diskutera med alla som är i samma sits som jag.
Jag är snart 23 år, har PCO, har med min sambo försökt sedan p-piller stoppet i Maj att få barn utan hjälp (med tips från gynsköterska att prova med ÄL stickor) men min första cykel var på 49 dagar och min andra cykel pågår ännu (är på dag 59 idag).
Såklart såg alla gravtest ut såhär...
Jag beslutade mig för att be om hjälp igen och de tyckte att jag var ett sådant självklart fall så jag fick en tid så fort som möjligt.
Detta är så skönt, känns som om man får bekräftelse och faktiskt att det är som en riktigt start på att försöka. Sommaren känns som en bortkastad tid men jag förstår att de vill att man provar själv innan man ber om hjälp. Egentligen är det ju ingen tid alls jämfört med många som försökt i flera månader och till och med år.
Nu undrar jag vad du fick för slags hjälp och hur det gick? Hade du önskat något annat alternativ? Vad finns det för alternativ/hjälp att få, pergotime exempelvis?
Berätta gärna dina erfarenheter, bra som dåliga. Vill så gärna diskutera detta med någon då ingen av mina vänner får veta att vi försöker så jag har ingen att kunna vända mig till och få ur min frustration.