• ljuvliga

Vad ge i 60 års present?

Min pappa fyller 60 år. Vad kan jag/vi ge till honom?
    Han gillar att fiska och plocka bär samt att göra ordning sylt på det. Han är ute och reser med husbilen ganska ofta.
    Funderat på förstoring på våra barn. Men vill ha lite fler tips :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 15:38
    Presenten behöver inte ha något samband med hans intressen. Men jag ville ge lite info till er, kanske lättare att komma på och ge förslag.

• Svar på tråden Vad ge i 60 års present?
  • Anova

Ny fiskerulle kanske?
    Min pappa fick en ny håv (av lite exklusivare slag) då han fyllde 50 av mig och min syster + en skidresa till Riksgränsen av hela familjen. (fiske och skidor är hans största intressen). 

När han fyller 60 (om 2½ år) ska vi försöka specialimportera ett flugspö till honom. (specialmärke som inte säljs i Sverige).       

• Meisje

Vad jag gav min pappa ,som nyligen fyllde 65, var en rundtur på ett whisky-bryggeri på Irland.
    Mycket uppskattat!
    Han gillar whisky, framförallt Irländsk whisky, och mamma gillar att resa, så slog två flugor i en smäll!

Vid den åldern finns det inte mycket mer materiella presenter som lockar, kan jag tänka mig.  Tungan ute

• ljuvliga

Puffar för fler idéer.

Funderar på presentkort. Funkar presentkort att ge bort i 60 års present?

• MamaPapa

Varför inte ett fotokollage med bilder på honom o er familj genom åren? Eller fotobok. Har ni gamla filmrullar/videis så konvertera dessa till DVD. Minnen / personliga grejer brukar uppskattas mest.

• E466

Du kanske kan sy ett par nya gardiner + kuddar i lapptäckesteknik till husbilen? (Stoppa in en vanlig IKEA prydnadskudde som fyllning). Han syr antagligen inte själv... här är en bild som exempel. Du kan alltid komplettera med något dyrt, som en fjällresa, om du tycker det blir för billigt, och packa in presentkortet tillsammans med kudden och gardinerna i ett stort paket.

Svar på tråden Vad ge i 60 års present?