• Skruttensmamma

Hur många olyckor är ok för att vara blöjfri på Förskolan?

Hej!

Jag kom till förskolan idag och upptäckte att min treårige son som varit blöjfri dagtid i två månader hade blöja på sig.

Jag reagerade med att starkt ifrågasätta detta och förklara att jag inte vill att han har blöja på sig på förskolan (eftersom han aldrig har det annars).

När jag kom hem ventilerade jag det lite på familjelivs forum. Och efter att ha fått en del kommentarer började jag fundera lite.

Min som kissar på sig flera gånger i veckan. men vissa dagar har han inga olyckor. Ibland väljer han att bajsa i kalsongerna och jag tror att det mest är när han är hård i magen.
    Han går på Förskolan 3 dagar i veckan 5 timmar åt gången. 1-2 gånger i veckan har han kissat eller bajsat på sig där.

Idag när jag sa på Förskolan att jag inte vill att han har blöja där undrade hon som hade satt på honom blöjan om jag tyckte att han var mogen för det. Ja, svarade jag då.

Ingår inte olyckor i processen att bli torr? Begär jag för mycket av förskolepersonalen?
    Jag tycker att det känns helt fel att sätta på min son blöja igen på dagtid, när han inte har haft det på två månader. Har han ovanligt mycket olyckor efter två månader?

mvh
    /Terese

Svar på tråden Hur många olyckor är ok för att vara blöjfri på Förskolan?