• Anonym (SkäggigDam)

Är det bara jag som är en skäggig dam????

Jag har med åren fått mera och mera strån på hakan, är idag 35 år. I början var det några enstaka hårstrån och då plocka jag dom med pincett, men dom blev flera och numera rakar jag med rakhyvel nästan  varje dag.. så här vill jag ju inte ha det resten av livet, skäggiga damen..Tungan ute

Någon mera som har det?

Någon som tagit bort det med laser och kan säga hur det går till och vad du betalat...?

• Svar på tråden Är det bara jag som är en skäggig dam????
  • Anonym (mmm hmmm)

Jo, det där känner jag igen. Men rakhyveln tar jag inte till. Pincetten får jobba i stället.

• Kya

det kan bero på flera olika faktorer. men eftersom du är så ung så är du knappast i klimakteriet än. men är du överviktig? Då kan manligt hormon få lite överslag i kroppen, om du går ner i vikt brukar det bli bättre.

annars tycker jag att du kan söka dig till vc, de brukar kunna hjälpa till.  

Om en svart katt korsar din väg betyder det att katten är på väg någonstans.
  • Anonym (SkäggigDam)
    Kya skrev 2011-09-12 18:05:16 följande:
    det kan bero på flera olika faktorer. men eftersom du är så ung så är du knappast i klimakteriet än. men är du överviktig? Då kan manligt hormon få lite överslag i kroppen, om du går ner i vikt brukar det bli bättre.

annars tycker jag att du kan söka dig till vc, de brukar kunna hjälpa till.  
    Ligger precis på gränsen till övervikt. Så det är det nog inte. Min p-stav gick ur datum och det var då jag märkte att det blev flera. Vad kan VC göra?
  • Kya
    Anonym (SkäggigDam) skrev 2011-09-12 18:10:24 följande:
    Ligger precis på gränsen till övervikt. Så det är det nog inte. Min p-stav gick ur datum och det var då jag märkte att det blev flera. Vad kan VC göra?
    Det har att göra med att hormonerna i kroppen är lite felinställda. jag har själv inte haft samma problem, men vet att en tjej fick något hormon i tablettform, som gjorde att skäggväxten minskade. inte så roligt att behöva dras med det problemet i så ung ålder.
    Om en svart katt korsar din väg betyder det att katten är på väg någonstans.
Svar på tråden Är det bara jag som är en skäggig dam????