• Göteborgstjej

Vill ha tips om STORA taklampor för rum med hög takhöjd!

har byggt en ny våning på huset och snart är det dags för inflytt - skönt! Men lampor är svåårt!!!

Vi har öppet i nock och 4,5 meter i takhöjd i mitten. Där ska vi ha en lampa för allmänbelysning. Vi ska dessutom ha en lampa över ett soffbord i ett "hörn" av rummet. Dessa får gärna matcha, men det är inget krav...
    Vill ha en stor lampa, men har svårt att hitta någon som är fräck - vill ha något annorlunda! Vill helst inte att den ska kosta mer än 5000, men om jag verkligen hittar rätt lampa kan jag tänka mig att lägga lite till.
    Kan tänka mig typ något sådant här: www.billigalampor.se/shop/
    eller www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80146249 , men Ikea varianten skulle jag helst skippa..
    TIPS tack!!!

• Svar på tråden Vill ha tips om STORA taklampor för rum med hög takhöjd!
  • TEDDEN

Bo Concept har många stora skärmar som jag kan tänka mig passar!  

• Göteborgstjej
    CeciliaB skrev 2011-09-12 20:56:52 följande:
    www.rum21.se har dom massa snygga som jag fastnat för! =)
    Hittade inget där tyvärr - eller jo en som kostade nästan 14000... Annars fanns det ingen som var speciellt stor..
  • Göteborgstjej
    TEDDEN skrev 2011-09-12 20:55:27 följande:
    Bo Concept har många stora skärmar som jag kan tänka mig passar!  
    Och boconcept hade ingen stor lampa alls på hemsidan i varje fall...
  • TEDDEN

Nää, jag såg det! Vi har en superstor från BoConcept, nyköpt, så jag kan inte förstå att de inte är med!  

• Segelvind

Jag har samma problem som du - rymd uppåt!
    Tillverkade en egen lampa. Köpte en stor skärm billigt på myrorna som jag strippade. Sydde fast tylll runt om så det såg ut som en balettkjol, lite pill med upphängningen men nu hänger den där i sovrummet och ser romantisk ut  

• Göteborgstjej

den här gillar jag jättemycket!

www.byrydens.se/custom/pages/product.asp&L=SE&sk=W-TAK&ak=2822820-

TEDDEN skrev 2011-09-12 21:13:21 följande:
    Nää, jag såg det! Vi har en superstor från BoConcept, nyköpt, så jag kan inte förstå att de inte är med!  
    Hur ser den ut då? Och de som de har på boconcept - liknar de dem som jag länkat till?
  • I Am Mine

Jag såg på nåt inredningsprogram där de gjorde om en gammal kyrka eller vad det var, med högt till tak. Där hade de på nåt sätt gjort stora klasar av rislampor i vitt. det var jättefint!

• Göteborgstjej
    I Am Mine skrev 2011-09-14 10:57:14 följande:
    Typ såhär: www.heurling.com/blog/2008/03/ fast det var fler. Men fint sådär också att hänga olika stora rislampor på olika höjd.
    Oj vilken bra idé! Hmmm... Elektrikern kommer ju ikväll och ska koppal det sista, undrar om det går att ändra lite för nu har vi ju förberett för ett uttag...
  • I Am Mine
    Göteborgstjej skrev 2011-09-14 17:03:00 följande:
    Oj vilken bra idé! Hmmm... Elektrikern kommer ju ikväll och ska koppal det sista, undrar om det går att ändra lite för nu har vi ju förberett för ett uttag...
    Jag tror att de på nåt sätt hade kopplat allt till ett uttag, liksom kopplat ihop sladdarna. Sen hade det byggt som en platta som satt en liten bit under taket med alla olika salladar som gick igenom plattan i små hål på olika ställen så att de hängde snyggt, om du förstår hur jag menar Men det går kanske att ha flera uttag också om elektrikern kan fixa det.
Svar på tråden Vill ha tips om STORA taklampor för rum med hög takhöjd!