• Anonym (??)

Har inte blivit kallad för cellprovstagning?

Jag fyllde 23 i maj och vet att man blir kallad på cellprovstagning det året man fyller 23. Har en väninna som fyller i oktober men blev kallad redan i februari.

Året går mot sitt slut och jag har ännu inte blivit kallad, är detta normalt? Eller har jag blivit bortglömd? 

• Svar på tråden Har inte blivit kallad för cellprovstagning?
  • 071001

Jag är 36 och har aldrig fått en kallelse till cellprovstagning. Då har jag även haft förändringar som jag tagit bort. Det är väl bara att boka en tid hos gyn om du göra ett prov?

• Kallebus

Här har dom öppen mottagning en gång i veckan.
    Bara att knalla dit och vänta på sin tur.
    Ring till barnmorskemottagningen och fråga!

• CrazyChristina

Jag blev kallad tom i november året innan jag fyllde 23 men va då gravid så kunde inte gå.

♥♥♥Erik 2010-06-09♥♥♥
  • Anonym (maj)

Jag fyllde 23 i maj förra året och var på efterkontroll hos Bm efter jag fött barn i oktober och frågade då varför jag inte hade fått kallelse till cellprov då sa hon nåt om maj och att det brukades skicka ut i slutet av året eller vad det var.
    Jag vet iaf att jag fick vänta ett tag efter att jag fyllde 23, kanske beror lite på vart man bor!?

• Chazz Michael Michaels

Jag blev kallad för mycket när jag fyllde 23. Pucko, idiot, besserwisser och det lite otippade Stefan. Cellprovstagning däremot kallade ingen mig någonsin för.

• Anonym (??)

Hm ok så det är inte ens säkert att man blir kallad? Jag trodde att det var samma överallt..

Chazz Michael Michaels skrev 2011-09-12 21:45:27 följande:
    Jag blev kallad för mycket när jag fyllde 23. Pucko, idiot, besserwisser och det lite otippade Stefan. Cellprovstagning däremot kallade ingen mig någonsin för.
     Haha! Kallad till, då, om det känns bättre?
Svar på tråden Har inte blivit kallad för cellprovstagning?