• Anonym (jamenhurgörman)

Slidsköljning - hur gör man? (Molkosan)

Godkväll.

Jag tänkte pigga upp snippan med en slidsköljning med kokat (ej kokhett) vatten och Molkosan, då hon luktar lite... visset (men är frisk och kry i övrigt). Men - hur gör man? Jag ser framför mig hur jag ligger på rygg i duschen med benen i vädret och en tratt i fittan liksom, men det känns inte bekvämt nånstans.

Så, ni med erfarenhet av detta tillvägagångssätt, hur har ni gjort? Är Molkosan bra? Hur länge ska man ha blandningen i slidan? Hur är

Tacksam för svar! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-13 00:57
    Edit: "Hur är" på näst sista raden betyder "såklart": hur ofta ska man göra en slidsköjning i en frisk slida?

• Svar på tråden Slidsköljning - hur gör man? (Molkosan)
  • Madida

What?! Det har jag aldrig hört talas om! Låter verkligen inte hälsosamt..

Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
  • Mad as snow

Slidan är ju självrengörande inuti, den ska inte tvättas på det sättet du beskriver. Om den luktar illa nu kommer den lukta gammal skunk när du har spolat rent den. 

Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • Jäjd

En tratt i fittan är ju alltid trevligt.

Men skämt åt flera sidor, kanske ett läkarbesök vore på sin plats?  

• Mad as snow
    aster skrev 2011-09-13 06:02:28 följande:
    en.wikipedia.org/wiki/Douche

Du behöver nog en douchebag.

Det låter som en dålig grej.

"Many health care professionals state that douching is dangerous, as it interferes with both the vagina's normal self-cleaning and with the natural bacterial culture of the vagina, and it might spread or introduce infections."
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • FIame

Kan fungera, men se till att inte för starkt molkosan. Annars fungerade det fint på min hy. Men det luktar redan skit från början, förstår inte vitsen av att ta bort lukt med molkosan Tungan ute.

• Dimitra

En sköljning kan knappast vara bra. Är det mjölksyrabakterierna du vill åt så använd Vivag eller Lactal istället.

The Dimitra universe.
  • Anonym (jamenhurgörman)

Tackar för svar! Ni gjorde mig inte så mycket klokare, men jag kanske tänker till en gång extra innan jag hämtar tratten. :) Vivag och liknande kapslar är jobbiga, det är inte så roligt att gå runt och efterrinna hela dagen efter, det var därför sköljning verkade så trevligt.

För er som undrar hur jag kom på denna befängda idéen: http://www.helhetsdoktorn.nu/molkosan.htm Jag har även använt Molkosan mot ljumsksvamp med mycket gott resultat tidigare i sommar, så är lite frälst.  

• Anonym
    Anonym (jamenhurgörman) skrev 2011-09-13 09:57:32 följande:
    Tackar för svar! Ni gjorde mig inte så mycket klokare, men jag kanske tänker till en gång extra innan jag hämtar tratten. :) Vivag och liknande kapslar är jobbiga, det är inte så roligt att gå runt och efterrinna hela dagen efter, det var därför sköljning verkade så trevligt.

För er som undrar hur jag kom på denna befängda idéen: www.helhetsdoktorn.nu/molkosan.htm Jag har även använt Molkosan mot ljumsksvamp med mycket gott resultat tidigare i sommar, så är lite frälst.  
    ta filmjölk lite inuti och utanpå
  • Anonym

..ha det under en natt ungefär

• Anonym (tveksam?)

Puttar den här - finns det någon annan som har använt molkosan i underlivet? Hur gick det för dig ts? Jag läste nämligen precis också att molkosan skulle vara bra mot obalans och jag har en flaska hemma, men är osäker på om jag ska våga prova...

Svar på tråden Slidsköljning - hur gör man? (Molkosan)