• kaffeochkaka

Presenterar sig era vikarier?

Tycker det är illa att våra vikarier inte presenterar sig varken för barnen eller oss vuxna när vi kommer, det finns ingen presentation uppsatt på anslagstavlan etc och ingen ordinarie talar om att idag har vi vikarier och de heter bla bla. 

Brukar det gå till så?  

• Svar på tråden Presenterar sig era vikarier?
  • Trident5678

På äldsta barnets förra förskola fanns det alltid anslaget i kapprummet vem av pedagogerna som var borta och vem som vikarierade. På den nuvarande förskolan finns inte denna information.

Vissa vikarier presenterar sig. Andra gör det inte. Det är min erfarenhet.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Girlinthecity

Våra brukar hälsa, dessutom finns en tavla där det typ står: Vi vikarierar ofta, och så namn och bild.

En vikarie som jag presenterade mig för på vår förskola sa till mig att hon tyckte det var bra att jag hälsade för hon var på så många olika ställen med många olika barn och föräldrar, så dels visste hon itne vilka hon hade hälsat på och inte, och dels så ville hon fullt ut koncentrera sig på det ställe hon var just den dagen.

Så presentera dig du istället. 

• Makka Pakka

Det står alltid på dörren om det nån vikare där, namn och arbetstid. Tyvärr har ingen presenterats sig utan bara hejat. Svårt att veta om det är nån förälder eller vikarie.

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • Lussekatten87

Vi har sällan vikarier på vår förskola tack och lov,de brukar isåfall hoppa mellan avd. och hjälpa varandra, men när det har hänt har det stått på deras whiteboard typ: " Xxxxx vikarierar här på xxxx för Xxxx som är sjukskriven".

Jag tycker att någon typ av info måste finnas för att informera föräldrarna om att en vikarie börjar arbeta på avdelningen. Det skall kännas tryggt att lämna barnet där och då vill man veta vem som kommer att ta hand om barnet under dagen.
    Eftersom mina barn har allergier så skulle jag personligen hälsa på personen och berätta vem jag var och att min son/dotter har vissa allergier samt att de har medicin där om något skulle hända.

• Fruochmamma

Hos oss står det alltid på skylt vid dörren och ifall de inte (hinner/tar initiativ) till att presentera sig själva så går jag helt enkelt fram till dem och presenterar mig som x's mamma. Inte svårare än så.

ღ♥ mamma + pappa + Ludvig + Carl ♥ღ
Svar på tråden Presenterar sig era vikarier?