• Myran22

Hjälp med några tyska ord. Ganska så snabba snart tack =) (kanske nån med AFK bakmaskin vet?)

Har fått en efterlängtad bakmaskin av älsklingen i julklapp, men knapparna är på tyska. Han är inte helt kass så han trodde han skulle fixa det utan problem, men körde fast.

Zeit = Tid
    Auswahl = Allternativ
    Farbe = Färg

Och så till sist: Teigmenge som vi inte har någon anning om vad det betyder.

Kanske någon med en AFK bakmaskin eller något bra på tyska som vet vad det betyder?

• Svar på tråden Hjälp med några tyska ord. Ganska så snabba snart tack =) (kanske nån med AFK bakmaskin vet?)
  • Vem där

Skulle gissa att det betyder degmängd men jag är inte säker

• Myran22

NovaAlexandra: Tackar =)

Nu får jag ändå inte ihop det, annars är det bara jag som är så trög så här sent på juldagen. Vilken knapp ska jag trycka på för att välja program då?

• NovaAlexandra

jag har ingen maskin, kan bara tyska..

• brokig

Programvalet kanske sker under Auswahl ? Finns det ingen instruktionsbok om det var en ny bakmaskin?

• Myran22

Jag har fått igång maskinen nu, bakade mitt första bröd i natt (satte på timer så det va klart när vi vaknade) men måste haft fel jäst i, det hände ju inget. Stod att man ska använda snabbjäst men det verkade ju konsigt, nu har iallafall satt igång ett bak till på samma sätt som i går för att se om det kanske funkar nu.

Man kanske borde kunna använda vanligt torrjäst om man inte använder timerfunktionen... får testa mig fram lite.

• Vem där

Det är nog torrjäst du skall använda, det har jag till min bakmaskin.

1½ - 2 tsk till 7 dl mjöl. Större mängd till grövre mjöl. Lycka till

Svar på tråden Hjälp med några tyska ord. Ganska så snabba snart tack =) (kanske nån med AFK bakmaskin vet?)