Monogamy, hon vill inte spela eftersom hon är "förloraren"
Köpte det erotiska sällskapsspelet, Monogamy, till mig och min fru i julas förra året. Det har blivit liggandes och jag har väl aldrig tänkt så mycket på det. Men nu somras tog jag fram spelet och frågade om vi inte kunde ge spelet en chans och till helgen spela det? Hon svarade då -"Nej, tror inte det du... Det blir ju jag som kommer förlora hela tiden eftersom oavsett om jag vinner eller förlorar så är det ändå DU som vinner på det.."
Jag frågade om hon inte vill utvecklas och våga mer men hon viftade bort frågan. Hon anser om hon utvecklas så kommer det bara gynna mig och mina behov. Jag frågade om jag ska slänga spelet och hon rykte lite på axlarna. Vi har ett bra samliv i övrigt och hon är jättenöjd med vår relation. Jag är en toppenman säger hon ofta. Sexlivet är dock helt fantasilöst och extremt enformigt - hon vill inte utvecklas. Det blir bara till min fördel säger hon. T.ex. så ger hon inte oralsex eftersom det blir bara till min njutning. Vi har pratat om detta, om varandras behov, men vi kommer inte så mycket närmare varandra. Det känns som det är sönderpratat på något sätt.
Eftersom resten av relationen är bra och vi har 3 barn tillsammans, 10 år gifta, så är detta inget man bara bryter upp för. Men något äter mig inifrån att jag inte blir helt tagen på allvar, blir sedd och bekräftad. Vet inte vad jag vill få fram med detta inlägg - men kanske någon som har något råd?
--------------------------
(* från nätet: Monogamy spelas av två vuxna som vill ha roligt och njuta av en intim stund tillsammans. Under spelets gång får ni uppleva roliga konversationer och spännande inviter samtidigt som ni får reda på mer om er partners kropp och tankar. Upptäck vad som verkligen tänder din partner! När spelet är avgjort får vinnaren välja - och uppleva - en av 50 erotiska fantasier)