• Anonym (Besviken)

Monogamy, hon vill inte spela eftersom hon är "förloraren"

Köpte det erotiska sällskapsspelet, Monogamy, till mig och min fru i julas förra året. Det har blivit liggandes och jag har väl aldrig tänkt så mycket på det. Men nu somras tog jag fram spelet och frågade om vi inte kunde ge spelet en chans och till helgen spela det? Hon svarade då  -"Nej, tror inte det du...  Det blir ju jag som kommer förlora hela tiden eftersom oavsett om jag vinner eller förlorar så är det ändå DU som vinner på det.."

Jag frågade om hon inte vill utvecklas och våga mer men hon viftade bort frågan. Hon anser om hon utvecklas så kommer det bara gynna mig och mina behov. Jag frågade om jag ska slänga spelet och hon rykte lite på axlarna. Vi har ett bra samliv i övrigt och hon är jättenöjd med vår relation. Jag är en toppenman säger hon ofta. Sexlivet är dock helt fantasilöst och extremt enformigt - hon vill inte utvecklas. Det blir bara till min fördel säger hon. T.ex. så ger hon inte oralsex eftersom det blir bara till min njutning. Vi har pratat om detta, om varandras behov, men vi kommer inte så mycket närmare varandra. Det känns som det är sönderpratat på något sätt.

Eftersom resten av relationen är bra och vi har 3 barn tillsammans, 10 år gifta,  så är detta inget man bara bryter upp för. Men något äter mig inifrån att jag inte blir helt tagen på allvar, blir sedd och bekräftad. Vet inte vad jag vill få fram med detta inlägg - men kanske någon som har något råd?

--------------------------
    (* från nätet: Monogamy spelas av två vuxna som vill ha roligt och njuta av en intim stund tillsammans. Under spelets gång får ni uppleva roliga konversationer och spännande inviter samtidigt som ni får reda på mer om er partners kropp och tankar. Upptäck vad som verkligen tänder din partner! När spelet är avgjort får vinnaren välja - och uppleva - en av 50 erotiska fantasier)

• Svar på tråden Monogamy, hon vill inte spela eftersom hon är "förloraren"
  • Anonym

Hur mycket ger du henne som bara är för hennes njutning? Jag hade nog reagerat om alla förslag på nya saker att testa gav något till partnern men inget till mig.

• Anonym (Karma sutra)

Fast spelet ger ju båda njutning om man bara ger sig hän till det  

• Anonym

jag och min man spelar karma sutra en gång, orkar inte när jag är gravid väntar fjärde barnet men måste säga att det va toppen  

Vi satt på filtar med en massa kuddar och tände ljus och drack vin.. spelet börjar ganska oskyldigt sen testar man ju en massa olika saker fast inte så länge på alla ställningar och smekningar.
    Jag tog på mig något riktigt sexigt med höga stövlar till! 

• Anonym

nytt spel att testa sen då

• Anonym (Besviken)
    Anonym skrev 2011-09-13 14:09:08 följande:
    Hur mycket ger du henne som bara är för hennes njutning? Jag hade nog reagerat om alla förslag på nya saker att testa gav något till partnern men inget till mig.
    Enbart är för hennes njutning? Ja, oralsex, massage, total uppmärksamhet när vi har sex, ibland ger jag henne en skön orgasm med handen eller en vibrator (som jag har köpt). Men om jag ser henne njuta så ger det mig megadoser av det jag mår bra av också - så frågan är svår att svara på.
  • Anonym (Besviken)
    Anonym (Karma sutra) skrev 2011-09-13 14:11:10 följande:
    Fast spelet ger ju båda njutning om man bara ger sig hän till det  
    Så ser jag på det också
    Anonym skrev 2011-09-13 14:14:41 följande:
    jag och min man spelar karma sutra en gång, orkar inte när jag är gravid väntar fjärde barnet men måste säga att det va toppen  

Vi satt på filtar med en massa kuddar och tände ljus och drack vin.. spelet börjar ganska oskyldigt sen testar man ju en massa olika saker fast inte så länge på alla ställningar och smekningar.
    Jag tog på mig något riktigt sexigt med höga stövlar till! 
    :) låter underbart! Att låta maskerna falla och bara ge o ta... det behövs om man skall orka hålla ihop i längden. Låter som ni har det perfekt! Jag vill också nå dit
  • Anonym (Besviken)

Jävlar vilket liv det blev idag!!! Frun upptäckte spelet i soptunnan, jag hade sagt till henne att jag slänger spelet  och hon brydde sig inte då..  Men idag!!! Hon gick i taket och sparkade sönder en av mina gitarrer ;((((   Skrek åt mig och sa att hon inte ville att spelet skulle slängas,  Fatta ingenting utan sa flera gånger att hon ville inte ställa upp på spelet och därför har jag också slängt spelet i soptunnan så hon slipper.... hon brast ut i gråt och sover nu...

Hur var det nu.. män från mars och kvinnor från venus.... 

• Madida
    Anonym (Besviken) skrev 2011-09-14 21:04:40 följande:
    Jävlar vilket liv det blev idag!!! Frun upptäckte spelet i soptunnan, jag hade sagt till henne att jag slänger spelet  och hon brydde sig inte då..  Men idag!!! Hon gick i taket och sparkade sönder en av mina gitarrer ;((((   Skrek åt mig och sa att hon inte ville att spelet skulle slängas,  Fatta ingenting utan sa flera gånger att hon ville inte ställa upp på spelet och därför har jag också slängt spelet i soptunnan så hon slipper.... hon brast ut i gråt och sover nu...

Hur var det nu.. män från mars och kvinnor från venus.... 
    Fast nej, din frus reaktion där var inte typiskt kvinnlig.
    Hon var arg för att du hade slängt spelat?
    Har hon reagerat såhär tidigare? Så starkt alltså? Och tagit sönder saker som tillhör dig?
    Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
  • Anonym (frugan)

Jag måste säga att jag tycker det är skitdåligt av din fru. Det är en sak om man inte vill spela spelet, men att kalla sig själv för "förloraren" för att du då tydligen skulle få ut mest av det är lågt.
    Fine, hon är inte lika intresserad av sex som du, fine hon kanske inte vill spela spelet (jag skulle tex inte vilja spela ett sånt spel) men att kalla sig själv för förlorare för att du är den som "får mest ut av det" är sorgligt tycker jag. Eller kanske barnsligt, bokstavligt talat.

• giftgrodan

det har inget med kvinnligt och manligt att göra iaf, din fru verkar bara vara ... snål?

Svar på tråden Monogamy, hon vill inte spela eftersom hon är "förloraren"