• Anonym (Vad menas?)

Skulle vara stolt över mig själv om jag hade dig!?

Mannen i fråga sa i går att han skulle vara stolt om han hade mig. Jag frågade vad han menade med det, om det var för att jag var yngre än honom eller hur tänkte han. -Nej, jag skulle vara stolt över att ha dig bara. Stolt över mig själv att jag har fått dig.

För mig låter det som en varning att han är stolt över sig själv och inte mig om han är med mig. Kan ni vara snälla och säga hur ni tolkar det?

• Svar på tråden Skulle vara stolt över mig själv om jag hade dig!?
  • Anonym

Kanske var det menat som någon slags komplimang? Därför att han tycker att du är "första klass"? 

• Anonym (Vad menas?)
    Anonym skrev 2011-09-13 16:23:20 följande:
    Kanske var det menat som någon slags komplimang? Därför att han tycker att du är "första klass"? 
    Vet inte om han menade det som en komplimang men jag fick intrycket att det handlade mer om honom än om mig vilket gav mig lite dåliga vibbar.
  • Veritas18

Men herregud. Det är ju en komplimang. Vi kvinnor tenderar att analysera sönder allt killar säger när 99% av gångerna så menar de precis vad de säger, inget annat.

• Anonym (Vad menas?)
    Petter 172 skrev 2011-09-13 16:28:48 följande:
    Absolut en komplimang!
    Inte storhetsvansinne då? Tungan ute Kanske bara är jag som misstolkar men det blev så knasigt när han i stället för att säga att han skulle vara stolt för att jag är snyggare än kompisarnas äldre tjejer (skojar) eller för att jag har ett stort hjärta,  är så bra på att åka skidor och att han trivs med mig (eller vad sjutton som helst) så vände han det till att han skulle vara stolt över sig själv. Det kanske bara var en sån där Mars-Venus sak. Drömmer 
  • Anonym (Vad menas?)
    Veritas18 skrev 2011-09-13 16:32:06 följande:
    Men herregud. Det är ju en komplimang. Vi kvinnor tenderar att analysera sönder allt killar säger när 99% av gångerna så menar de precis vad de säger, inget annat.

Kanske du har rätt. Det jag reagerade på skrev jag i mitt förra inlägg, att han gjorde det till att handla om sig själv i stället för mig. Men det kanske är jag som är knäpp.
  • Veritas18
    Anonym (Vad menas?) skrev 2011-09-13 16:35:46 följande:
    Kanske du har rätt. Det jag reagerade på skrev jag i mitt förra inlägg, att han gjorde det till att handla om sig själv i stället för mig. Men det kanske är jag som är knäpp.
    Men om han gjorde det då? Om du älskar honom så vill du att han ska må bra. Om han mår bra över att ha dig vid din sida så är det väl bra. Eller? O.o
  • Anonym (Vad menas?)
    Veritas18 skrev 2011-09-13 16:37:01 följande:
    Men om han gjorde det då? Om du älskar honom så vill du att han ska må bra. Om han mår bra över att ha dig vid din sida så är det väl bra. Eller? O.o
    Det förstås. Jag är bara van att man säger att man är stolt över någon för att personen är värd att vara stolt över av en eller annan orsak. Inte att man säger att man skulle vara stolt över sig själv om man känner eller är med personen.
  • Veritas18
    Anonym (Vad menas?) skrev 2011-09-13 16:39:01 följande:
    Det förstås. Jag är bara van att man säger att man är stolt över någon för att personen är värd att vara stolt över av en eller annan orsak. Inte att man säger att man skulle vara stolt över sig själv om man känner eller är med personen.
    Men då är det mest en vanegrej från din sida. Din partner kanske inte kunde uttrycka sig bättre.
  • Anonym (Vad menas?)
    Veritas18 skrev 2011-09-13 16:42:05 följande:
    Men då är det mest en vanegrej från din sida. Din partner kanske inte kunde uttrycka sig bättre.
    Det kanske är så. Det är bra att jag kan fråga andra anonymt för att få reda på om jag är knäpp eller han.
Svar på tråden Skulle vara stolt över mig själv om jag hade dig!?