• Anonym

Gul diarré = ?

Min dotter har under en ganska lång period haft diarré som kommit och gått, vi har inte tänkt över det så mycket förrens nu. Det är inte så att det är så konstant, men kommer nån gång om dagen.
    Nu börjar vi fundera på om hon är allergisk, mjölk är det som ligger närmast till hands. Finns det någon med erfarenhet? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-13 17:21
    Hon är 2 år och vi har bokat tid för att kolla upp det.

• Svar på tråden Gul diarré = ?
  • Anonym

hur gammal är hon? följer tråden då jag tänkte lägga upp en likadan min son är 3

• Border
    Anonym skrev 2011-09-13 16:49:17 följande:
    Min dotter har under en ganska lång period haft diarré som kommit och gått, vi har inte tänkt över det så mycket förrens nu. Det är inte så att det är så konstant, men kommer nån gång om dagen.
    Nu börjar vi fundera på om hon är allergisk, mjölk är det som ligger närmast till hands. Finns det någon med erfarenhet? 

Min son hade oxå diaréer, och först tänkte vi inte så mycket på det. Men så började vi oroa oss.

Nu vet vi att det berodde på att han är glutenintollerant. Så mitt tips är att kolla upp det med en gång. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-13 17:15:13 följande:
    hur gammal är hon? följer tråden då jag tänkte lägga upp en likadan min son är 3
    Uppdaterat
  • krompa

Hur gammal är hon?
    Om hon nyligt börjat på dagis kan det vara bakterier/förkylningar som stör. Även sommarvärmen kan ge diarré.
    Vår son hade gulaktig diarré under en lång tid då han var dålig i magen och fick mediciner. Andra sonen hade det bara 1-2veckor efter magsjuka eller kraftig förkylning.

Smidigast är nog att kolla med en barnläkare.

• Anonym
    hallonfot skrev 2011-09-13 17:17:46 följande:
    Min son hade oxå diaréer, och först tänkte vi inte så mycket på det. Men så började vi oroa oss.

Nu vet vi att det berodde på att han är glutenintollerant. Så mitt tips är att kolla upp det med en gång. 
    Gluten har vi också funderat på, men känns som det kommer mer i samband med mjölk. Med tanke på att jag inte tål mjölk så känns det ganska möjligt också..
  • Anonym
    krompa skrev 2011-09-13 17:23:07 följande:
    Hur gammal är hon?
    Om hon nyligt börjat på dagis kan det vara bakterier/förkylningar som stör. Även sommarvärmen kan ge diarré.
    Vår son hade gulaktig diarré under en lång tid då han var dålig i magen och fick mediciner. Andra sonen hade det bara 1-2veckor efter magsjuka eller kraftig förkylning.

Smidigast är nog att kolla med en barnläkare.
    Nej, hon har gått på dagis sen i mars, det här har kommit och gått i flera månader, men verkar vara vällingen som triggar det för tycker det känns som det kommer oftare när hon får det.
  • Lindreas

Om du tror att det är  mjölk hon inte tål så ta bort det ett tag. Jag har haft barn på jobbet som fått just gul diarré när de ätit laktos, eller bara druckit för mycket mjölk, så det behöver inte vara just mjölkproteinet. Annars är det ju lätt gjort att ta bort mjölken helt.

• Anonym
    Lindreas skrev 2011-09-13 17:26:08 följande:
    Om du tror att det är  mjölk hon inte tål så ta bort det ett tag. Jag har haft barn på jobbet som fått just gul diarré när de ätit laktos, eller bara druckit för mycket mjölk, så det behöver inte vara just mjölkproteinet. Annars är det ju lätt gjort att ta bort mjölken helt.
    Hemma kan vi ju göra det, men dagis tänker inte fixa mjölkfritt utan vad det nu heter.. Det som läkaren skriver Tungan ute
  • Lindreas
    Anonym skrev 2011-09-13 17:28:52 följande:
    Hemma kan vi ju göra det, men dagis tänker inte fixa mjölkfritt utan vad det nu heter.. Det som läkaren skriver Tungan ute
    Läkarintyg? Vad säger läkaren då?
  • Anonym
    Lindreas skrev 2011-09-13 17:30:44 följande:
    Läkarintyg? Vad säger läkaren då?
    Så hette det ja Drömmer Vi har tid nästa vecka, så får se vad det visar då.
  • Lindreas
    Anonym skrev 2011-09-13 17:33:28 följande:
    Så hette det ja Drömmer Vi har tid nästa vecka, så får se vad det visar då.
    Testa med mjölkfri välling hemma då, och se om det blir någon förbättring?
  • Anonym
    Lindreas skrev 2011-09-13 17:35:59 följande:
    Testa med mjölkfri välling hemma då, och se om det blir någon förbättring?
    Det ska jag Kan man köpa det i vanliga affären?
  • Border
    Anonym skrev 2011-09-13 17:38:52 följande:
    Ja, det kan man
  • Lindreas
    Anonym skrev 2011-09-13 17:38:52 följande:
    Jepp. Den luktar inte direkt tilltalande, men vår grabb käkade utan problem.
  • Anonym
    Lindreas skrev 2011-09-13 17:42:03 följande:
    Jepp. Den luktar inte direkt tilltalande, men vår grabb käkade utan problem.
    Dottern har fått det två kvällar nu och det gula är så gott som borta! Så det var nog mjölken det.. Däremot har magen blivit hård istället.. 
    Men hur som helst, hon älskade det, men jag förstår vad du menade med lukten, för att inte tala om utseendet Drömmer 
Svar på tråden Gul diarré = ?