• Momalicious

Hur gör man för att donera ägg?

Jag har funderat lite i banorna på att donera ägg. Jag kommer ju inte direkt använda alla mina ägg så varför inte dela med sig!

Men, vet inte alls hur man går tillväga. Jag bor i Västra Götaland och jag gissar på att det är Sahlgrenska som gäller. Vad gör man? Vem vänder man sig till? Vad händer sedan om man blir godkänd? Vad är kraven för att bli äggdonator? Vad innebär det mer specifikt?

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Svar på tråden Hur gör man för att donera ägg?
  • Helle333

Får du ett bra svar på den frågan så får du gärna tala om det för mig. Jag försökte fråga via nätet om den saken på något sjukhus där de utförde detta och det enda jag fick till svar var att jag skulle få barn tills jag var nöjd med detta. Varför vet jag inte och ingen information om vad som krävdes fick jag inte heller utan bara att jag skulle få barn tills jag själv var nöjd.

• Momalicious
    Helle333 skrev 2011-09-13 19:12:22 följande:
    Får du ett bra svar på den frågan så får du gärna tala om det för mig. Jag försökte fråga via nätet om den saken på något sjukhus där de utförde detta och det enda jag fick till svar var att jag skulle få barn tills jag var nöjd med detta. Varför vet jag inte och ingen information om vad som krävdes fick jag inte heller utan bara att jag skulle få barn tills jag själv var nöjd.
    Så du menar att man inte kan/ska donera ägg innan man är färdig med barnafödandet? Vad knasigt.. Fick du inte svar på varför?
    Hjärtefröjd skrev 2011-09-13 19:07:27 följande:
    Här kan du kontakta Sahlgrenska för att få mer information: www.sahlgrenska.se/sv/SU/1/Gynekologi-och-Rep.../

Tack för att det finns människor som du!
     Tack för länken! Läste nu att man måste vara minst 25. Jag är bara 21 tyvärr.. Så får väl vänta några år. Konstigt att man måste vara 25 tycker jag. Kram!
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • babybabybaby
    Helle333 skrev 2011-09-13 19:12:22 följande:
    Injte konstigt det är brist på donatorer när de ger sådana svar. Det ka vara bra att fått egna barn men absolut inget måste.
  • babybabybaby

Vet inte vart i västra götaland du bor men annars utför de äggdonationer i Örebro. Även i Stockholm, Linköping och Uppsala om du kan tänka dig att resa en bit

• Momalicious

Bor på Orust, typ en timme grå Göteborg. Har en son sedan innan som är alldeles perfekt så gissar att jag har bra ägg. Kommer från en överfertil familj typ haha.

Kan man donera någon annanstans om man är under 25?

• Jenkis
    Momalicious skrev 2011-09-13 20:17:19 följande:
    Bor på Orust, typ en timme grå Göteborg. Har en son sedan innan som är alldeles perfekt så gissar att jag har bra ägg. Kommer från en överfertil familj typ haha.

Kan man donera någon annanstans om man är under 25?
    Tror inte Uppsala har några ålderskriterier nedåt (förutom 18 år då). Detta har jag tagit direkt från deras hemsida:

Den kvinna som vill bli äggdonator ska vara under 36 år och vara frisk samt inte bära på några ärftliga sjukdomar. En fördel är om hon har egna barn som bevis på normal fruktsamhet, men egna barn är inget krav. Hon får heller inte bära på några smittsamma sjukdomar, varför tester görs minst 6 månader innan äggdonationen.

Det finns ett stort behov av äggdonatorer. Om Du uppfyller ovanstående krav är vi mycket tacksamma om Du anmäler Dig till oss, tel 018-611 57 07 må-fr kl 8.30-12.00, 13.00-15.30.
Svar på tråden Hur gör man för att donera ägg?