• Anonym (fattiginförjul)

Billiga julklappar?

Nu närmar sig julen och vi behöver för första gången på många år snåla med julklappspengarna. Det är två vuxna (min mor+min bror) samt två barn (mitt brorsbarn på 7 år samt vårt barn på 2 år) som ska ha julklappar. Mig och maken sinsemellan är inte så viktigt. 

Vi tänkte lägga ca 300 kr per person, alltså 1200 kr sammanlagt. Har ni några bra julklappstips? Till vårt barn på 2 år har vi i princip redan bestämt vad vi ska köpa.. 

• Svar på tråden Billiga julklappar?
  • Majsan70

Mitt förslag är att skippa julklappar till de vuxna o satsa på barnen.

Majsan70 skrev 2011-09-13 20:43:07 följande:
    Mitt förslag är att skippa julklappar till de vuxna o satsa på barnen.
    Jag kan inte göra det, då jag vet att vi kommer få dyra paket av de två. Min mor har tex köpt julklappar för 3000 kr per person (även till barnen) i typ 4 år nu. Så 300 kr / person är det minsta jag känner att vi måste lägga på deras julklappar.
  • Majsan70
    Anonym (fattiginförjul) skrev 2011-09-13 20:45:36 följande:
    Jag kan inte göra det, då jag vet att vi kommer få dyra paket av de två. Min mor har tex köpt julklappar för 3000 kr per person (även till barnen) i typ 4 år nu. Så 300 kr / person är det minsta jag känner att vi måste lägga på deras julklappar.
    Fast då är det kanske dags att bryta den ovanan? Spela julklapps spelet istället o köpt varsina billigare julklappar. Mycket roligare o mer givande än att hålla på o byta pengar man inte har med vuxna människor.

Så inför en ny tradition helt enkelt.
  • BARN0003

Presentkort på Guldfynd till din mamma??

Majsan70 skrev 2011-09-13 20:47:10 följande:
    Fast då är det kanske dags att bryta den ovanan? Spela julklapps spelet istället o köpt varsina billigare julklappar. Mycket roligare o mer givande än att hålla på o byta pengar man inte har med vuxna människor.

Så inför en ny tradition helt enkelt.
    Fast vi kan fixa dom 300 kr, det gör vi. Om vi tänker lite innan och spar småsummor fram till jul =) Så vi kommer köra på de 300 kr / person.
    BARN0003 skrev 2011-09-13 20:47:29 följande:
    Hon är inte så mycket för smycken :/ Inte heller skönhetsprodukter såsom hemmaspakit eller smink..

Kallebus skrev 2011-09-13 20:50:12 följande:
    Kort på barnet i en snygg ram!
    Standard julklapp här Glad
    Skulle kunna vara något! Tack!

Fler?? 
  • Anonym (tidigt ute)

Börja köpa redan nu så kommer du kunna köpa billigare. Jag har inga bra tips så saker men vad är de intresserade av?
    Just nu har de flesta affärer rea. Jag har handlat lite leksaker på BR, böcker på Ica Maxi ( betalade 49 kr hade kostat flera hundra) och en tröja för 30 kr på H&M när de hade sin slutrea, den hade kostat 200 kr.

Jag köper julklappar till väldigt många och tjänar tusenlappar på att börja nu när det är rea. Så mitt tips, börja på ICA Maxi och leksaksaffärer som fortfarande har rea. Titta om det är någon affär som har utförsäljning nära där du bor.

Ett förslag till din mamma kan ju vara en "lukta gott" korg. En billig korg/skål som fylls med duschtvål, scrubbvante, ansiktsmask badsalt osv. Går ofta att hitta billigt på ÖoB.

Glöm inte bort 10 eller 20 kr lådor som ofta finns i vanliga matvaruaffärer. (Jag har köpt lite olika verktyg från de lådorna för att ge mitt kusinbarn som fyller åtta år)

Lycka till!!!

• Nyfiken gul

det finns inga måsten när det gäller julklappar - huvudsaken är att ni faktiskt lägger ner en tanke bakom paketet. Att köpa en sak för 300 kr bara för att ni HAR pengarna känns döfött.

Fundera på vad ni vill ge istället och hitta något prisvärt - man kan faktiskt gå ihop om paket också

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • BARN0003
    Anonym (fattiginförjul) skrev 2011-09-13 20:48:54 följande:
    BARN0003 skrev 2011-09-13 20:47:29 följande:
    Hon är inte så mycket för smycken :/ Inte heller skönhetsprodukter såsom hemmaspakit eller smink..

Finns fina prydnadssaker oxå på GuldfyndGlad
Svar på tråden Billiga julklappar?