• josen 1

Hemnummer på mobilen?

Kanske en konstig fråga, men jag hittar ingen info om det..

Jag vill inte ha kvar min hemtelefon, men jag vill ha kvar mitt telefonnummer. Kan jag ha ett vanligt hemnummer som mobilnummer? Har för mig att jag har sett någon reklam om det?!

• Svar på tråden Hemnummer på mobilen?
  • Vit Lilja

Det kan du med de allra flesta företagen i branschen men du får ju tänka på att du får en "mobil hemtelefon" vilket gör att du måste dra med dig två telefoner hela tiden och ska du bara ha hemtelefonen just hemma kan du ju lika gärna ha kvar din gamla... Dessutom får du betala för det ändå

Endast en grej för att få fler kunder enligt mig. Jag har blivit "påhoppad" av alla branschens företag för att jag ska skaffa hemtelefon och då har jag ändå jobbat med exakt samma sak på tre (försökte få privatperson att skaffa hemtelefon i mobilen)

Urkorkat om du skulle fråga mig Guld i mun

• LS 1976

Jag har hemnumret kopplat till min mobil, genom 3. Tycker att det funkar hur bra som helst, har dessutom en deal som gör att det är kostnadsfritt med den tjänsten. Ville inte ha kvar det fasta nätet. Det som kan bli ett problem är om man är flera i hushållet, hemnumret följer ju då med den person som har mobilen. Jag upplever det inte som ett problem eftersom de flesta numera har en mobil och man kan på så sätt få tag på dem ändå.

• ELHU

Jag har ingen extra mobil!
    Man kan ringa både hemnr och mobnr, så kommer man till min mobil.

Har via 3.

Svar på tråden Hemnummer på mobilen?