• Anonym (Linda)

Kan inte sluta äta! Sugen på allt! Viktväktare :-(

Är inne på min fjärde vecka som Viktväktare och har gått ner 2,7 kilo hittills. Har invägning på fredag.
    Min mens är på G, har mensvärk och hade en mindre blödning i onsdags, så den är på G.
    Det negativa med det är att jag har överskridit mina points varje jävla dag denna vecka!
    Vanligtvis kan jag ha choklad och chips hemma. Jag äter bara en ruta choklad och lägger in mina points för det, eller 1 dl chips och lägger in points för det. Äter alltså inte för mer än jag får.
    Men denna vecka
    Fan!
    Sugen på allt, på precis allt! Extremt sug efter salt och fett.
    Brukar aldrig känna så här annars och hatar mig själv för varje sak jag äter

Jag vill INTE byta metod, så bespara mig raggningsförsök till andra metoder. Har provat både LCHG och GI, ingenting för mig.

Behöver peppning och en spark i röva! 

• Svar på tråden Kan inte sluta äta! Sugen på allt! Viktväktare :-(
  • anok

Det är bara att stå emot! Tänk på hur dåligt du kommer må när du väger dig nästa gång och resultatet uteblir!

Köp hem morötter, gurka och blomkål. Skär morötter och gurka i stavar och dela blomkålen i små buketter. Blanda i ordning en dip av lätt creme fraiche (om du äter light-produkter) och någon smaksättning och börja dippa! Så har du istället fått i dig något nyttigt!

Och även om det gör ont, så gå ut och promenera, det hjälper mot mensvärk!

Titta på ett fult kort av dig själv och inse att det är så man ser ut när man äter chips!  

• Cia o krabaten

När jag körde VV så hade jag som regel att om jag var sugen på ngt så var jag "tvungen" att äta ett äpple först.
    Om jag verkligen ville ha ngt annat sen så fick jag ta lite av det, men oftast räckte det med äpplet

Ladda upp med nyttigt snacks som minimorötter eller äpple eller annat så det finns att ta av och härda ut!
    Heja dig, du fixar detta! 

• RocketQueen

Det enda som funkar för mig är att inte ha nåt hemma. Gör dig av med allt sånt där och ha bara nyttigheter hemma. Det finns jättegoda kex från viktväktarna fyllda med marshmallows  och kolasås för bara 1pp. Och se till att när du äter mat så äter du tills du verkligen är mätt, då är det också lättare att hålla sig.

• Anonym (Linda)
    Cia o krabaten skrev 2011-09-13 21:32:11 följande:
    När jag körde VV så hade jag som regel att om jag var sugen på ngt så var jag "tvungen" att äta ett äpple först.
    Om jag verkligen ville ha ngt annat sen så fick jag ta lite av det, men oftast räckte det med äpplet

Ladda upp med nyttigt snacks som minimorötter eller äpple eller annat så det finns att ta av och härda ut!
    Heja dig, du fixar detta! 
    Det där lät smart. Har alltid frukt hemma och ska nog börja med att äta en frukt innan jag tillåter mig själv godis. 
    Tack för ett bra tips  
  • Blitz

Baka en viktväktarkaka eller så, då kan du mumsa med gott samvete.  Bullreceptet är jättegott =)

Svar på tråden Kan inte sluta äta! Sugen på allt! Viktväktare :-(