• alexander2011

Från ammning till flaskmatning

Ska försöka förklara kort.

de 3 första dagarna när bebben kom ammade jag sen åkte jag på UVI och livmodersinflammation. fick äta medicin i 10 dagar o ville inte amma under tiden. pojken fick ist då ersättning (sempers lemolac) och det funkade jätte bra.

Nu ville jag ta upp ammningen igen men mjölken har minskat o har sen nån vecka tillbaka försökt att få upp produktionen men det går inte. har gett han det jag har fått pumpat ur och ger ersättning efteråt så han blir nöjd.

visst misstänkte jag att magen skulle börja krångla när jag gav han mjölken och ersättningen men inte i en vecka!!! det hinner knappt gå 5 min efter han har ätit så bajsar han o får minst byta på han 10-15 ggr per dag. hans avföring är senapsgul, vattning (rejält vattning) o lite småkornig men knapåpt nått alls o han blir röd i rumpan. märker att detta besväraar honom.

Hur lång tid kan han vara dålig i magen eller ska jag gå till enbart erättningen igen???     

• Svar på tråden Från ammning till flaskmatning
  • 30plus längtar efter 1 barnet

Använd salvan bepanthen som du kan köpa receptfritt på apoteket för hans röda rumpa. Att bebisar bajsar efter amning är inte konstigt, men 10-15 gånger tycker jag låter mycket. Vore jag du skulle jag ringa till bvc och diskuttera med dem.

• alexander2011
    30plus längtar efter 1 barnet skrev 2011-09-13 23:41:50 följande:

Använd salvan bepanthen som du kan köpa receptfritt på apoteket för hans röda rumpa. Att bebisar bajsar efter amning är inte konstigt, men 10-15 gånger tycker jag låter mycket. Vore jag du skulle jag ringa till bvc och diskuttera med dem.

ska ringa imorgon o be om råd. jo bepanthen har jag men det hinner ibland kanppt verka förens han bajsar igen. pudrar alltid så han är torr. jag vet att mamma sa till mig att jag o mina syskon klarade inte av semper eller nestle. blev jätte dåliga i magen o hade kolik. hon minns inte vilken sort o jag hoppas den lille inte ska drabbas av samma
  • 30plus längtar efter 1 barnet

Du kan också alltid ringa sjukvårdsupplysningen, speciellt eftersom jag misstänker att det är ett väldigt litet barn. Det är viktigt att han inte blir uttorkad.

• alexander2011
    30plus längtar efter 1 barnet skrev 2011-09-13 23:52:28 följande:

Du kan också alltid ringa sjukvårdsupplysningen, speciellt eftersom jag misstänker att det är ett väldigt litet barn. Det är viktigt att han inte blir uttorkad.

han är inte mer än 3 veckor gammal
  • hannis

Vattnig, gul och grynig avföring är helt normalt på ammade barn. Min son bajsade lätt 10-15 grr/ dag de första veckorna. Det är också normalt på ammade barn.

• Lejlion

Prova inotsyol, tror jag den heter, den sitter kvar längre än bepanthen :)

Svar på tråden Från ammning till flaskmatning