-
Jag sökte på nätet efter barnvagnsvänliga caféer/restauranger i kalmar och fick upp många färdiga listor från andra städer men inget om Kalmar! Jag tänkte därför sätta ihop en egen lista, och behöver era tips! jag har själv spenderat många tråkiga fikastunder på Ikea restaurangen pga. att de har utrymme, micro, barnmat etc... Men nu har jag hittat till Saluhallarna, och de har allt detta, men utbudet är i en helt annan klass, alla suveräna desserter kommer helt klart pajja mina kom-i-form planer =) man kommer in lätt med vagnen, den är inte i vägen för andra gäster, det finns barnmat att köpa och micro att låna, skötbord på gratistoalett =)... Kan skarpt rekommenderas! Vad har ni för favoritställen och varför?
-
Svar på tråden Barnvagnsvänliga caféer/restauranger i Kalmar!
-
Hej!
Vi er ganske så nye i Kalmar men kjenner igjen det du beskriver. Inte lett att fika overalt men som oftest er vi faktisk på kafe Nilsson i baronen ( när vi har med oss barnen), god mat och lett att komme til med hissen. Det er jo inte optimalt for barn men det går iom man har god plats rundt for att ställe barnvagnen, sen finns det mikro ( tror jag) barnstoler och ganske så bra mat
ELlers så er vi på forskjelliga lekplatser och tar med oss egen fika och drikke om vädret tillåter så får barna leke och vi ta det lugnt
Så langt kommer jeg med mina tips..
Saluhallen får vi pröve också. Det er en bra ide. Vi bor inte så langt från Esplanaden så det er en fin tur med vagnen. -
tack för tipset!! Lägger till det på listan? Är det någon mer som kan tipsa om bra ställen?