• straw2008

Hjälp mig komplettera mina barns dvd hylla

Vi försöker köpa filmer som inte ska reta gallfeber på oss föräldrar, o till viss del tycker jag det är mysigt med filmer jag såg som liten.

Bamse
    Gummibjörnarna
    Dr Snuggles
    Hello Kitty filmen (dotter gillar HK)
    Bambi (sonen älskar)
    Trolltyg i tomteskogen
    Hitta nemo

Vad älskade ni som små ?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Svar på tråden Hjälp mig komplettera mina barns dvd hylla
  • Mysgosmys

Menar du bumbibjörnarna? :D

• snappi81

Vet inte om ni gillar det eller era barn men här tittas det på Astrid Lindgrens filmer. Barnen älskar dom och vi föräldrar får glada minnen av vår barndom. Älskade hennes filmer när jag va liten!

Linus 070808 Lucas 090707
  • Mysgosmys

Nalle Puh älskade jag annars :) Och Aladdin, Den lilla sjöjungfrun, Barbapappa, Taran och den magiska kitteln, Peter Pan, Lady o Lufsen osv :)

• straw2008

Åh tack alla nu har jag ännu mer att köpa :0)

• clembke

Håller med om  Astrid Lindgrenfilmer.
    Sen kollades det på de olika Disney/pixar filmerna, tex bilar, Djungelboken osv.
    Sen har vi många olika tecknade filmer, Ubbe & Tess, Dino, Postis Per (kan docj bli väldigt tjötig till slut - låten etsar sig fast rätt snabbt o sen går man o nynnar på den resten  av dagen), Gustaf (Garfield) - både tecknat o dom inte är teckande.
    O sen diverse filmer från Dreamwork tex Shrek.

Toy Story är rätt populär här hemma oxå.

• snappi81
    clembke skrev 2011-09-14 14:00:21 följande:
    Håller med om  Astrid Lindgrenfilmer.
    Sen kollades det på de olika Disney/pixar filmerna, tex bilar, Djungelboken osv.
    Sen har vi många olika tecknade filmer, Ubbe & Tess, Dino, Postis Per (kan docj bli väldigt tjötig till slut - låten etsar sig fast rätt snabbt o sen går man o nynnar på den resten  av dagen), Gustaf (Garfield) - både tecknat o dom inte är teckande.
    O sen diverse filmer från Dreamwork tex Shrek.

Toy Story är rätt populär här hemma oxå.

Haha, ´Postis Per nynnas det på här hemma med!  Envis liten rackare till att fastna
    Linus 070808 Lucas 090707
  • Snowbrigade

ALLT av astrid lindgren, Oändliga historien 1 (absolut inte 2an.. den är kass), Änglahund, Lady och lufsen, Oliver och gänget, Lejonkungen, 5 myror är fler än 4 elefanter, Landet för längesedan, turtles, Resan till amerika, Trollsommar.... Det är NÄSTAN tvång på att ha dem i samlingen! :D

• straw2008

Vad är trollsommar ?

Landet för länge sedan köpte jag redan då jag var gravid o satte fast den stackars pojken redan som 3 mån i vagnen för att han skulle lära sig kolla ha ha han ÄLSKAR LILLEFOT !

Jättemånga av de ni skrivit har vi redan :O)

• Zäta

Astrid Lindgren
    Smurfarna
    Klassiska Disneyfilmer (inte de nya)
    Bumbibjörnarna
    Turtles
    Landet för längesedan
    Shrek

• Mysgosmys

trolltyg i tomteskogen, simson och sally (eller samson o sally, minns inte riktigt men den handlar om valar och älskade den när jag var liten)

• clembke
    snappi81 skrev 2011-09-14 14:02:01 följande:
    Haha, ´Postis Per nynnas det på här hemma med!  Envis liten rackare till att fastna
    Ja den är ju det. Men barnen älskar honom.
    Ibland blir det till att sitta o sjunger rackarn till låt bara för att dom vill höra låten, vilket brukar sluta med att dom vill se filmen.
  • Snowbrigade
    straw2008 skrev 2011-09-14 15:49:33 följande:
    Vad är trollsommar ?

Landet för länge sedan köpte jag redan då jag var gravid o satte fast den stackars pojken redan som 3 mån i vagnen för att han skulle lära sig kolla ha ha han ÄLSKAR LILLEFOT !

Jättemånga av de ni skrivit har vi redan :O)
    Trollsommar är en fantastisk svensk film från 80-talet som handlar om ett gäng ungar som hamnar ute i skogen hos trollen och andra skogsväsen. De hjälper till att jobba mot att man ska skövla skogen! :D Älskade den när jag var liten!

">

Svar på tråden Hjälp mig komplettera mina barns dvd hylla