Makens jobbiga mage, vad göra ?
Visste inte var jag skulle lägga mina frågor, så jag skriver det här och hoppas att någon kanske kan ge tips och råd. Jag frågar för min mans räkning och egentligen hans sons också. Min man har i många år haft problem med magen och inte kunnat åka någonstans förrän han har gjort sina behov, för när han väl måste gå på toa, då blir det akut.
Han är aldrig hård i magen, utan lös. Han gjorde en gastroskopi för ett antal år sedan som var bra. Inga konstigheter. han brukar prova olika produkter, såsom Verum hälsofil, a-fil, bran flakes m.m och då tycker han att det blir lite bättre. Jag tycker det har blivit värre under åren för att nu ligga på en jämn nivå. Han måste gardera sig med, att alltid ha papper och nya kalsonger med sig, nästan överallt. Vet inte hur många gånger vi har fått stanna utmed vägen när vi åker någonstans, för han måste in i skogen och bajsa. Jag har aldrig haft sådana bekymmer, så jag tycker att det låter som någon form av mag-tarmsjukdom, och flera av hans syskon har problem med magen och nu har hans son fått lika problem. Sonens sambo säger precis samma saker som vi upplever. Killen får springa ut från affärer för att hitta en toa, springa på toa när han är här t.ex. Finns det någon magsjukdom som är ärftlig ? Hoppas någon kan ge svar.
/Tomcar1