• Anonym (ts)

vad kostar en familje jurist rådgivning??

jag ska ringa när jag kommit på vad jag ska säga mera exakt... men jag och min sambo (barn sedan innan) och så väntar vi gemensamt barn.

vi har hus som sambon äger helt och vi har ni insett att vi nog behöver träffa en familjejurist för att se vad som kan behövas i tex pappers väg m.m. exakt vilja lagar och regler som lägger m.m.

nu undrar jag om nån vet ungefär vad det kostar med en rådgivning hos en jurist? i detta typ av ärende.    

• Svar på tråden vad kostar en familje jurist rådgivning??
  • Anonym

När vi ska dit kostar det straxt under 1500/timmen , men det är gällande en vårdnadstvist.. och den betalar hemförsäkringen 80% av. kolla med ditt försäkringsbolag om ni kan få ekonomisk hjälp i den typen av ärende.

• EeMe

japp, typ femtonhundra för en timme.

Fråga om inte din bank samarbetar med ngn jurist - då brukar det vara billigt eller tom gratis med rådgivningen, själva handlingarna får ni såklart betala men även de kan vara rabbaterade.

• Anonym (insatt)

I många kommuner finns jurister som erbjuder en kvart/halvtimmes gratis rådgivning på ett bibliotek/medborgarkontor etc. Kolla hur det är i din kommun ....

• Anonym (ts)
    Anonym (insatt) skrev 2011-09-14 22:47:03 följande:
    I många kommuner finns jurister som erbjuder en kvart/halvtimmes gratis rådgivning på ett bibliotek/medborgarkontor etc. Kolla hur det är i din kommun ....

hur kollar man upp de? alltså vart vänder man sig
  • Anonym (insatt)
    Anonym (ts) skrev 2011-09-15 12:29:58 följande:

hur kollar man upp de? alltså vart vänder man sig

Ring till kommunens/stadsdelsförvaltningens växel o fråga. Har de inget svar ring till familjerättssektionen inom socialförvaltningen ....
Svar på tråden vad kostar en familje jurist rådgivning??