• syrena

Min dotter skriker så fort det inte går som hon vill eller får......

Ja som rubriken lyder, hon är 1 år och fem månader ..... jag vet inte vad jag ska ta mig till hon skriker bara rätt ut i ren panik ... har försökt att prata med lugn ton till henne och visa hur hon ska göra när det inte går som hon vill men det hjälper inte när hon inte får som hon vill så har jag försökt att tala lugnt ,säga till på skarpen inget hjälper  snälla hjälp mig

• Svar på tråden Min dotter skriker så fort det inte går som hon vill eller får......
  • Lantani

Så är precis alla barn. Min dotter är snart 14 månader och hon slänger sig rakt baklänges, när hon inte får som hon vill..
    Det är bara härda ut och inte blir arg på henne, det förstår hon ändå inte. Ett barn i den åldern har ingen impulskontroll, så även om hon gör något hon inte får göra, så hjälper det inte att bli arg, eftersom hon ändå inte kan hindra sig själv för att göra det hon gör..

Alvin 081114 och Alice 100807
  • syrena

ja det är väl så jag får härda ut men det tar på ens nerver i bland... tack för ditt svar ....

• Lantani

Vänta då bara tills du har en snart treåing istället

Alvin 081114 och Alice 100807
Svar på tråden Min dotter skriker så fort det inte går som hon vill eller får......