Anonym (Lämnade) skrev 2011-09-14 22:07:17 följande:
Ja tyvärr så lever hon med samma frustration som jag gjorde , men jag antar att han kör med samma historia till henne och hon är ju kär så det är inte enkelt alls . Jag försökte gång på gång att förklara hur jag kände när hans barn inte ens kände igen honom men på något vis så tror jag att det det blir en identitet för dom . Utan den kanske det känns ensamt och tråkigt , lite som att sluta röka ..Man vill gärna men kan inte ! Ja jag hoppas du förstår hur jag menar i mitt virriga inlägg =)
Jag har inget direkt råd utan håller med det som Requiem skriver , en rak kommunikation är A o O i det här läget för samtidigt som han säkert vill ha barn så kanske han inte förstår innebörden av att ha ett litet barn och arbeta så mycket som han gör,jag säger inte att inte går men det låter ju ganska tufft för dig redan nu eftersom du känner dig ensam . Allt handlar ju om hur man prioriterar . Hoppas det löser sig för er och att ni kommer fram till ett bra beslut , det viktigaste av allt tror jag ändå är att lita på sin magkänsla för den är alltid rätt .
Ja tack för era tips, kan faktiskt vara jätte bra att be honom bekriva en vardag. Jag tror också det blir en identitet, om ngt går fel på jobbet som absolut egentligen inte är min sambos fel så kan han gräma sig lång tid, liksom försvinner mentalt. Jag kan se att saker oroar honom men han pratar inte om det. Om han inte jobbar så finns det ALLTID andra saker han måste ta itu med, ute i verkstaden. Jag får ofta be honom komma in på fredag och lördag kvällar, det brukar vara vid åtta tiden som jag får nog. Ibland är jag därute bara för att få vara med honom.
Jag kan inte tänka klart längre, vet inte vad som är rätt och fel, om jag kan kräva mer tid, har tjatat så mkt redan. Själv älskar jag myskvällar med film å grejer, men så fort vi sätter på en film så somnar min sambo eller ligger rastlöst och skruvar sig fram och tillbaka
Requiem - Ja han vill verkligen ha barn, ngt han alltid velat. Säger själv att han vill "flytta" hem företaget för han vill inte missa ngt. Vad han säger och vad han gör stämmer dock inte överens i mitt sätt att se det.
Lämnade - Hur va din sambo innan ni skaffade barn?