• Nyfiken gul

Vad får du ut av att leka viktigpetter??

Överallt finns dom - folk som ska lägga sig allt och ingenting vare sig dom kan en del eller ingenting...

Folk som ska leka viktigpetter och peta i petitesser och skitsaker - till vilken nytta?

Orka skriva en hel avhandling om folks stavfel eller diskutera "de" eller "dom".

Jag skulle faktiskt vilja veta vad ni får ut av att gå in och peta med pekpinnar i vart och vartannat inlägg?

Om ni nu undrar varför JAG ids bry mig om detta? Jo för att jag vill faktiskt helt ärligt veta varför så många engagerar sig i så oviktiga saker när inlägget kanske faktistk handlar om något så mycket viktigare? varför ta upp en diskussion om ett ord eller uttryck när ts skriker på hjälp?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Svar på tråden Vad får du ut av att leka viktigpetter??
  • Hannah76

Jag brukar tänka på att att jag bjuder dessa människor på det, en stund som de får känna sig bra/viktiga/kunniga/bättre eller vad det nu är.

• puss

ang just de/dem så ÄR det irriterande att läsa, eftersom det stör HELA intrycket av texten.
    *brrrrr*

Ät min sidfot
  • Paradigm
    Hannah76 skrev 2011-09-14 19:57:29 följande:
    Jag brukar tänka på att att jag bjuder dessa människor på det, en stund som de får känna sig bra/viktiga/kunniga/bättre eller vad det nu är.
    Jag tror de känner tvärtom.
  • Themis

För att ibland kan man bara inte låta bli- det är som att klämma finnar.

Men jag håller med dig helt om att det är dumt att fokusera på stavfel i känsliga rummet.

Fick man betalt för att gnälla skulle många vara miljonärer- jag med! /Bimsan
  • Hannah76
    Fattig student skrev 2011-09-14 20:05:26 följande:
    Jag tror de känner tvärtom.

I övrigt så tror jag med att de känner så, men att de för stunden känner detta. De måste ju "vinna" nåt på det annars så skulle de inte hålla på?
  • puss
    Hannah76 skrev 2011-09-14 20:08:20 följande:
    I övrigt så tror jag med att de känner så, men att de för stunden känner detta. De måste ju "vinna" nåt på det annars så skulle de inte hålla på?
    ett korrekt stavat internet?
    Ät min sidfot
  • Moflo

Nu brukar jag inte skriva så mycket här i forumet, men i verkliga livet kan jag nog vara en viktigpetter emellanåt, men det är verkligen ingenting jag är stolt över. Men visst kan det få mig att känna mig lite bättre än nån annan en stund, men sedan mår jag ju dåligt över det för jag vill verkligen inte att nån ska behöva känna sig som någon sämre människa. Jag skulle kunna skylla på arvet, min pappa är en riktig besserwisser av det värsta slaget, men jag väljer att ta ansvar för mina handlingar och försöker att göra nånting åt det.

• Themis
    Kanske inte just TS lär sig nåt, men alla andra som läser kommer åtminstone inte BARA att se "Aspergers" felstavat i 100 inlägg, eller tro att "borgenär" betyder nåt annat än den man är skyldig pengar.

Lobbyverksamhet på hög nivå... Solig
    Fick man betalt för att gnälla skulle många vara miljonärer- jag med! /Bimsan
  • RocketQueen

För att man helt enkelt inte kan uppmuntra ett sånt beteende? Jag är fantastiskt ytlig och dömer folk direkt. Särskriver du och blandar ihop de/dem åker du genast ner på min lista. Alla kan missa tangenter och stava fel nån gång ibland men det är nåt helt annat. Men just särskrivning är det som sticker absolut mest i mina ögon.

• Paradigm
    Läste din första kommentar igen och insåg nu att jag misstolkade det. Jag trodde "de" var de som blev utsatta för kritik och inte de som utsätter någon för kritik.
  • Lady without tattoo

Varför läser du då?

Yrke: Leg pratkvarn
  • Nyfiken gul
    Lady without tattoo skrev 2011-09-14 20:34:57 följande:
    Varför läser du då?
    om du menar mig så är det ibland svårt att låta bli när en frågeställning i Ts följs av 13 sidor tjafs om något helt annat oviktigt......  jag måste ju läsa skiten för att kanske hitta ett inlägg som har med frågan att göra.
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Lady without tattoo

Man är väl frivillig medlem?

Yrke: Leg pratkvarn
Svar på tråden Vad får du ut av att leka viktigpetter??