• Anonym (vill gå ner mer!)

Hur ska jag göra för att fortsätta gå ner i vikt? Jag har fastnat nu!

Jag har börjat försöka ta tag i mitt liv nu och försöker gå ner i vikt.
    Därför har jag börjat dricka naturdiet-drinkar... jag dricker två om dagen och äter en liten portion mat.

Min startvikt var 112 kg!!
    Jag började med drinkarna i maj och på två månader rasade jag 12 kg, och hamnade alltså på 100 kg
    Men nu har jag stått stilla på den vikten i snart två månader, ibland visar vågen 1-2 kg mindre men dagen efter är jag tillbaks på 100 ändå av någon konstig anledning

Jag blir tokig snart! Jag vill verkligen bli smal igen så jag kommer i lite finare kläder och kan känna mig fin, för just nu känner jag mig bara fet och äcklig!

Min målvikt är i alla fall 70 kg, men det känns som jag aldrig kommer nå det målet om det ska fortsätta så här!
    Finns det någon som har tips på hur man kan hålla motivationen uppe?

• Svar på tråden Hur ska jag göra för att fortsätta gå ner i vikt? Jag har fastnat nu!
  • Anonym

Tips på fiffiga produkter, öka proteinet riktigt mkt, tillföra kokosprodukter, hallon, grönt te, starka kryddor. Se över vattenintaget.

• anok

Det jag funderar över är om du någonsin unnar dig själv något extra på helgerna? Exakt vad är det för mål mat du äter? Och hur mycket rör du på dig varje dag?

• Anonym (vill gå ner mer!)
    anok skrev 2011-09-14 20:33:43 följande:
    Det jag funderar över är om du någonsin unnar dig själv något extra på helgerna? Exakt vad är det för mål mat du äter? Och hur mycket rör du på dig varje dag?
    Ja det händer att jag (tyvärr) käkar lite chips ibland, det går ofta några veckor emellan men jag stannar iaf kvar på samma vikt som tur är.

Till frukost tar jag en naturdrink
    Till lunch äter jag vanlig husmanskost som t.ex. ugnsstekt falukorv o mos, falukorv o makaroner, lasagne, spagetti o köttfärssås osv.
    Och på kvällen tar jag en naturdrink igen

Ärligt talat så rör jag mig inte särskilt mycket alls... jag går väl bort till lekparken med barnen ibland men det blir inte mycket mer än så. Har funderat på att skaffa gymkort så jag kan röra lite på mig där men vi har inte haft så bra ekonomi på senaste tiden så jag har inte kunnat göra det än tyvärr.
    Anonym skrev 2011-09-14 20:33:27 följande:
    Tips på fiffiga produkter, öka proteinet riktigt mkt, tillföra kokosprodukter, hallon, grönt te, starka kryddor. Se över vattenintaget.
    Tack så mycket för tipset :)
    Vatten dricker jag ganska mycket iaf
  • Naemi

Ett tips är att du börjar utesluta kolhydrater. Du bör också börja motionera mer, och det måsteinte kosta något. Promenera/jogga minst en halvtimme 2-3 gånger i veckan till att börja med, och utöka successivt. Styrketräna är bra; att bygga muskler gynnar viktnedgången.

• Bordeaux
    Naemi skrev 2011-09-14 21:19:48 följande:
    Ett tips är att du börjar utesluta kolhydrater. Du bör också börja motionera mer, och det måsteinte kosta något. Promenera/jogga minst en halvtimme 2-3 gånger i veckan till att börja med, och utöka successivt. Styrketräna är bra; att bygga muskler gynnar viktnedgången.
    Byt ut kolhydraterna mot bra fett för att bli mätt. Att gå runt hungrig är inget kul. Med alla dieter och kosthållningar så hamnar man på platåer då viktminskningen går långsammare, it sucks but that's life.
  • DeathByPickles

Jag håller med! Motion är gratis.
    Om barnen sitter i vagn - ta en lagom lång promnad med gott om backar så att du verkligen får Knuffa vagnen framför dig... att jogga kan kännas tungt i början, men promenera klarar alla av.
    Vill du ha den tiden för dig själv föreslår jag att du laddar hem en talbok eller skön musik och verkligen TAR dig en halvtimme/timme när sambo/pappa är hemma. Gå ut och rör på dig! Efter två veckor är det ett behov istället för ett måste.

Jag hänger (egentligen) bara här för att jag blivit blockad på flashback.
  • Anonym

Skippa korven, för jag antar att det är billig sådan å inte med bra köttprocent?

• anok

Kan du inte under två veckors tid räkna alla kalorier du äter? Visst blir det lite jobbigt, men du kommer att hitta "boven" ganska snabbt. Det är bara att fixa en köksvåg, ett block, en penna och en miniräknare som du har framme på köksbänken. Ha också en kalorilista på vad de vanligaste livsmedlen innehåller så att du snabbt kan kolla av.

Själv räknar jag kalorier och det är lite jobbigt de första dagarna, men ganska snabbt lär man sig vad varje måltid innehåller, eftersom ens repertoar är ganska begränsad.  

Försök att promenera bort 300-400 kalorier om dagen, det tar ungefär en timma. Du kan ju portionera ut promenaderna över dagen, eller gå allt innan frukosten.

Själv sätter jag varje vecka upp ett mål som jag strävar efter vad gäller min viktminskning, som inbegriper hur många kalorier jag kan äta per vecka, hur många timmar jag skall promenera, hur många timmar jag ska träna och hur många kalorier ska förbränna. På så vis har jag hundra procent koll på vad jag äter och vet att jag kommer att gå ner i vikt.

Detta fungerar bättre än att man gör något på en höft och unnar sig något varje dag. Den där husmanskosten du äter kan vara boven till att du inte går ner i vikt, samt att du inte rör på dig. 

• MollyMax

Har inga bra tips förrutom de som redan nämnts, men känner precis igen mig och skickar därför en styrkekram! Ge inte upp!!

• Marieobarnen

Glöm att räkna kalorier, det kommer aldrig att fungera på lång sikt vilket alla som kämpat med livslång övervikt vet.Det funkar ett tag...men så tillbaka...osv.  Läs det här:

http://www.perfekthalsa.se/fett/kalorier-in-vs-kalorier-ut-for-viktnedgang-not-enough/

http://www.perfekthalsa.se/vikt/leptin-varldens-viktigaste-hormon-speciellt-om-du-ar-overviktig/

http://www.perfekthalsa.se/okategoriserade/varfor-blir-man-fet-och-hur-blir-man-smal/

Killen har koll!!! 

Lycka till
    Majsan 

Svar på tråden Hur ska jag göra för att fortsätta gå ner i vikt? Jag har fastnat nu!