• LiaDiza

Någon som äter Levaxin och som blivit gravid efter det? Ge mig hopp!

Jag har en dotter på 6 år, jag och min man vill ha fler barn och vi har försökt i 4½ år!! Vi har kontakt med en fertillitetsläkare och jag har precis börjat min andra behandling med Gonal-f för att få en fin ägglossning (förra gången funkade det inte)...jag fick reda på igår att jag har en underproduktion av sköldkörtelhormoner så jag började med Levaxin igår. Jag undrar om ni är fler där ute som fått veta att er sköldkörtel inte fungerar som den ska och ifall det hjälpt er att bli gravid genom att äta Levaxin??!! Jag tappar snart hoppet, ingenting har funkat hittills och jag blir snart knäpp!

• Svar på tråden Någon som äter Levaxin och som blivit gravid efter det? Ge mig hopp!
  • Queenie70

Ja men det kan ta ett tag för balansen i kroppen att bli rätt och för att få rätt dos,

• RocketQueen

Man blir inte gravid tack vare Levaxin. Levaxin äter man för att få en bra balans på sin sköldkörtel och är nånting som man ofta får äta resten av livet. Det är alltså inte nån kur man tar för att lättare bli gravid. Jag har ätit Levaxin i fem år nu och blev gravid på sjunde försöket när vi slutade med p-medel. Tyvärr slutade det i missfall. Men om man har rätt dos och kroppen är i balans så ska det inte påverka fertiliteten.
    Lycka till!

• LiaDiza

Nej jag vet att man inte blir gravid med hjälp av levaxin men om sköldkörteln inte fungerar så blir det jäkligt svårt att bli gravid...det var så jag menade. Jag beklagar verkligen ditt missfall och jag hoppas att du får en lyckad graviditet nästa gång!

• Queenie70
    LiaDiza skrev 2011-09-14 23:37:23 följande:
    Okej, har du lyckats bli gravid med hjälp av Levaxin?
    Att jag behövde levaxin upptäcktes i samband med att jag inte blev gravid. Då startades jag på Levaxin och det skulle ta denna ett år och sedan återkomma om jag inom den tiden ej blev gravid. Det visade sig att jag behövde en pergokur också innan jag blev gravid, men utan levaxinet hade ju inget funkat och dessutom kan det bli fel på barnet om man går med för höga värden under en graviditet.
  • Faile

Min bästa väninna äter Levaxin 150-200mg sedan ca 6 år tillbaka och det tog ungefär ett år för henne att bli gravid.

Men hon blev det till slut och det gick bra, så lycka till

Sluta jiddra, börja trolla!
  • LiaDiza

Det är så det är för mig också, vi har ju ett barn sen tidigare men nu har vi försökt i 5 år snart och vi har inte lyckats. I måndags upptäckte min läkare att jag hade för höga värden av TSH så jag har precis börjat med levaxin så det har säkert inte börjat hjälpa än...trots det så har jag fått börja med hormonsprutor vilket känns lite märkligt då min dos inte är färdiginställd än..Tänk om jag blir gravid men att jag äter för liten dos levaxin så att jag får missfall direkt? Jag är rädd.

• RocketQueen
    LiaDiza skrev 2011-09-15 09:46:34 följande:
    Det är så det är för mig också, vi har ju ett barn sen tidigare men nu har vi försökt i 5 år snart och vi har inte lyckats. I måndags upptäckte min läkare att jag hade för höga värden av TSH så jag har precis börjat med levaxin så det har säkert inte börjat hjälpa än...trots det så har jag fått börja med hormonsprutor vilket känns lite märkligt då min dos inte är färdiginställd än..Tänk om jag blir gravid men att jag äter för liten dos levaxin så att jag får missfall direkt? Jag är rädd.
    Jag tror att det kommer att gå bra för dig. Det verkar ju som att läkarna har dig under uppsikt så du behöver nog inte oroa dig.
  • LiaDiza

Jag kan bara hoppas men jag litar inte riktigt på min läkare, han gör lite konstiga saker som jag läst mig till att man inte ska tyvärr...efter årsskiftet ska jag börja hos en ny läkare så vi får se då...om jag inte blivit gravid innan dess vill säga.

• RocketQueen

Jobbigt det där, jag tror bara jag har haft en enda läkare som jag har känt förtroende för. Annars har jag själv ändrat mina doser och sånt där och lyssnat mer på min egen kropp än på nån läkare som jag inte litar på. Nu känner jag att jag mår riktigt bra för första gången och jo visst, mina värden är toppen. Lyssna på din egen känsla, du känner din egen kropp bäst.

• LiaDiza

Jo det är lite så jag tänker, jag är ju sjuksköterska så jag vet att man inte borde höja doser bara ändå men samtidigt så vet jag att den dos jag äter är väldigt liten och det är inte farligt att höja sin levaxin så från och med imorgon höjer jag fan den!! Nu kände jag mig lite busig sådär ;) Men min mamma och pappa och mormor har samma problem som jag och de äter betydligt högre doser så nu jävlar tänker jag få resultat!! Tack =)

Svar på tråden Någon som äter Levaxin och som blivit gravid efter det? Ge mig hopp!