• Veritas18

Brus i örat?

Har sen 2 dagar känt att det gör ont i vänster öra. Inte konstant ont utan att det hugger till ibland. Nu när jag har gått och lagt mig så hör jag ett svagt brus. Inget högt utan mest irriterande. Vad kan det vara? Något som varit med om liknande? Kan även tillägga att sambon är extremt förkyld och jag misstänker att han har smittat mig. Tacksam för svar

• Svar på tråden Brus i örat?
  • jossaan

Kan vara tinnitus :/ men försvinner förhoppninsvis när förkylningen försvinner. 

• Veritas18

Gaaa neeej. Vet att jag brukar lyssna på musik relativt högt men det kan vara så att alla åren av att jobba med en telefon mot örat har satt sina spår :( får hoppas att det går över.
    Börjar kännas varmt om örat nu. Väldigt likt när jag hade öroninflammation en gång :(

• Lumo

Varför skulle man få tinnitus som förkyld? Tror mycket mer på öroninflammation eller vaxpropp. Vaxpropp kan du ju fixa själv med revaxor eller liknande, men öroninflammation måste du väl till farbror doktorn för! :)

• Veritas18
    Lumo skrev 2011-09-15 08:08:08 följande:
    Varför skulle man få tinnitus som förkyld? Tror mycket mer på öroninflammation eller vaxpropp. Vaxpropp kan du ju fixa själv med revaxor eller liknande, men öroninflammation måste du väl till farbror doktorn för! :)
    Nej nej. Du har missuppfattat. Jag är INTE förkyld. Misstänker en förkylning på gång men ingenting har brutit ut. Därför misstänkte jag också tinnitus. Skulle iofs inte förvåna mig om jag hade det.
  • Lumo

:) hå till farbror doktorn ändå, om du har ont. Får man verkligen ont av tinnitus?

• Veritas18
    Lumo skrev 2011-09-15 09:20:51 följande:
    :) hå till farbror doktorn ändå, om du har ont. Får man verkligen ont av tinnitus?
    Det har bara huggit till några ggr men inget som jag tycker att jag borde gå till doktorn.
  • sophane

Hej, hur är det med dig nu? Har bruset försvunnit?

Jag har haft ett svagt brus/pip i örat sedan två veckor tillbaka. Tycker också det är konstigt för jag är inte heller förkyld och har inte utsatt mig för högt ljud eller något vilket gör det konstigt om det var tinnitus.

Blir lite orolig.    

• Insatt

Om det gör ont tycker jag inte att det låter som tinnitus, en diagnos jag har haft i 12 år. Du kan ha en vaxpropp och/eller fått in vätska i örat.

• DragonWoman

Kluckar det i örat? När du t ex ligger med det örat uppåt.

Svininfluensavaccinet gör dig dum......
Svar på tråden Brus i örat?