• äsch

Hur ska jag klippa min pojke?

Hittills har han haft långt hår för jag tycker han är så fin i sina små lockar. Men, nu vill jag göra något med hans hår. Vad? Vill helst inte lägga ut bild, men tips på frisyrer tas tacksamt emot.

White Trash Deluxe
  • Svar på tråden Hur ska jag klippa min pojke?
  • Kinya

Gå till en frisör och be om råd och klippning. De är jätteduktiga på det där. Eftersom han har fina lockar hade jag nog velat ha kvar lite av dom men det beror jus om sagt på hårets kvalitet och vad pojken tycker.

• äsch

Får nog göra det. Men samtidigt kan det ju vara bra med lite idéer innan man går dit liksom. Jag brukar ha allvarlig beslutsångest och Julian själv är förliten för att bestämma, tyvärr.

White Trash Deluxe
  • Tjohalia

Min son har ljust lockigt hår. Förra hösten klippte jag honom (han var då 3,5 år) och jag ångrade mig faktiskt. Nu låter jag det växa istället... Jag klippte honom med hårtrimmer och nej, det är och kommer aldrig bli fint i mina ögon. Jag var helt emot det innan och är det fortfarande! Ungarna tappar ju personligheten helt tycker jag, då dom går omkring i samma frisyrer hela bunten...
    Det var trots allt bra att klippa honom, för han hade så mycket babyfjun kvar så håret blev väldigt nött bak i nacken. Håret som har vuxit ut nu har en bättre kvalité. Men nu ska det få växa hela vintern, vi tar bara topparna.

Flicka 050414 * Pojke 070309
  • alvide

Klipp inte för kort. Jag tycker det är fint med lite längder.

• Makka Pakka

Sonen hade långt hår fram tills nu i augusti.

Eftersom han svettades så mkt så klippte vi honom. Tyvärr så klippte inte frisörskan exakt så som jag sa.

Jag ville ha långt uppe och mitten på baksiden samt att låta lockarna vara kvar bak. Typ som bred tuppkam, och sen ganska kort på sidorna. Men hon klippte upp för mkt och iställe för tuppkam blev det en hockeyfrilla. Jag ångrar mig sååå men nu är lockarna borta och det är försent. Vi låter det växa igen så får vi se vad det blir till slut.

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • Makka Pakka

Här är resultatet, vi har klippt av en del av längden bak så det är liite bättre nu!

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • atool
    Tjohalia skrev 2011-09-15 10:11:33 följande:
    Min son har ljust lockigt hår. Förra hösten klippte jag honom (han var då 3,5 år) och jag ångrade mig faktiskt. Nu låter jag det växa istället... Jag klippte honom med hårtrimmer och nej, det är och kommer aldrig bli fint i mina ögon. Jag var helt emot det innan och är det fortfarande! Ungarna tappar ju personligheten helt tycker jag, då dom går omkring i samma frisyrer hela bunten...
    Det var trots allt bra att klippa honom, för han hade så mycket babyfjun kvar så håret blev väldigt nött bak i nacken. Håret som har vuxit ut nu har en bättre kvalité. Men nu ska det få växa hela vintern, vi tar bara topparna.
    Är bara lite nyfiken på om lockarna kommer tillbaka efter det att man klippt det kort en gång?
  • Majsan70

För mig är det en självklarhet att lämna den saken till en frisör. De har ju koll på vad som passar vem o vad osm är inne osv. 

• 2babiesmom
    atool skrev 2011-09-15 17:42:40 följande:
    Är bara lite nyfiken på om lockarna kommer tillbaka efter det att man klippt det kort en gång?
    De gjorde de inte på min dotter tyvärr......
  • Tjohalia
    Min son fick tillbaka sina lockar, men han har rejält med lockar. Dock var hans mormor väldigt orolig över att dom skulle vara borta för alltid Han kommer nog förbli lockig, för många växer det ju bort men han är snart fem år och är fortfarande lika lockig i håret.
    Flicka 050414 * Pojke 070309
  • atool
    2babiesmom skrev 2011-09-16 22:15:05 följande:
    De gjorde de inte på min dotter tyvärr......
    Men helt spikraka i håret efter klippningen blir de väl inte även om det inte är så
    lockiga från början? Någon som vet mera om detta?
  • Majsan70
    atool skrev 2011-09-17 11:17:01 följande:
    Men helt spikraka i håret efter klippningen blir de väl inte även om det inte är så
    lockiga från början? Någon som vet mera om detta?
    Alltså det beror ju på vilken hårkvalitet det är på det håret som kommer nytt o som inte är babyhår. Det tar ju ofta flera år att få fram vilken kvalitet det skall bli fortsättningsvis.  Det blir det som det blir. Men ett vet jag o det är att ju oftare man klipper ju bättre blir håret i slutänden.
  • chrissepisse

Är man lockig "på riktigt" så kommer lockarna tillbaka när håret växer ut. Många barn har ju dock bara lockigt "bebishår" och när man då klipper bort bebisfjunet och det "riktiga" håret blir mer framträdande så får man lätt uppfattningen att det var klippningen som tog bort lockarna.

Båda mina barn och min man har lockigt hår. Mannen och äldste sonen är mer storlockiga och de brukar vara så pass kortklippta att deras lockar inte syns. Om håret får växa lite så kommer lockarna fram direkt. Det ygsta barnet hade rakt bebisfjun men det riktiga håret är smålockigt. Även om jag klipper honom kort så syns det att håret är lockigt och när det växer ut så blir det pudelfrissa
Svar på tråden Hur ska jag klippa min pojke?