• Sashimi

Libero up&go 6 ?

Vi har haft Libero up&go 5 och börjar fundera på om vi bör gå upp till strl 6 ?
    Dottern vägde 11 kg när hon var 1 år (vid rutinkontrollen på BVC) och sen dess har vi inte vägt henne då vi inte har ngn våg hemma, men det känns som att Libero blöjbyxorna sitter tajtare. Skulle ni gå upp en storlek om ni vore jag? (Dum fråga kanske..?) Men det jag har undrar över är om man måste "fortare" gå upp en storlek med up&go än med Liberos "vanliga" blöjor? De vanliga blöjorna funkar bra med storlek 5..

• Svar på tråden Libero up&go 6 ?
  • Vickan I

Vår kille väger 12.9 kg och han har kört 6:an en tid. Sitter mkt bättre än 5:an.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • sahara sahara

Det är väl bara att prova? Är de för stora blir de ju inte dåliga av att ligga och vänta på att hon växer i dem.

Min 13-kilos har fortfarande femmorna. Jag tycker att sexorna blir bylsiga.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Saheell

Byt och testa?. Men vi har sexan. Vet inte vad han väger riktigt. Har den som sitter bäst helt enkelt och struntar i vikten och storlekar.

• Mabaja

Vi bytte från 4-5 redan vid 9 kg i juni. Och femman är väl från 10 kg om jag minns rätt . :). Och vi har fortfarande inte nåt 10 kg ännu men femmorna sitter jättebra!

• Sashimi

Det handlar väl om passformen mer än vikten, och barns kroppar ser ju olika ut.. ...var de är lite rundare på kroppen.. Tack för era svar!

Svar på tråden Libero up&go 6 ?